Milliste elektriautode ostuks küsiti enim toetust? Mõne auto vastu puudus huvi

 (24)
Milliste elektriautode ostuks küsiti enim toetust? Mõne auto vastu puudus huvi
ElektrilaadijaFoto: Scanpix/ imago images/JOKER

Kõik popim elektriauto, millele Eestis toetust küsiti, oli Nissan Leaf. Seda autot sooviti Keskkonnainvesteeringute keskuse 5000 eurose toetusega osta 85 korral.

Nissan Leafi hinnaks ühes käibemaksuga oli Amteli andmetel 31 790 – 38 610 eurot.

Populaarsuselt teisel kohal oli Renault Zoe, mida ihaldati toetusega 47 korral. Selle auto hinnaks oli 28 520 eurot.

Pronksi noppis Hyundai Kona Electric, mida sooviti osta 36 korral. Selle masina hinnavahemik oli 35 990 kuni 41 990 eurot.

Vähest huvi näidati üle ehk üks toetuse saamise avaldus tehti Audi e-tron advanced 50 quattrole, BMW i3, Kia e-Niro Txile, Mini Cooper SE-le ja VW E-golfile.

Keegi ei soovinud toetusega osta BMW i3s'i, Honda E-d ega Volvo XC40-t.

Seotud lood:

Toetuse suuruseks oli 5000 eurot.

Kokku laekus taotlusi 297 elektrisõiduki ostuks. 17. jaanuaril sai toetuste maht täis paari tunniga, kusjuures kogusummaks kujunes 1 485 000 eurot. Meetme kogumahuks oli 1,2 miljonit eurot.

"Elektriautode mudelite arv suureneb ja hinnatase alaneb. Kasutades KIK-i toetust, oli alates 17. jaanuarist võimalik elektriauto soetada hinnaga alates 14 990 eurot," ütles Amteli tegevjuht Arno Sillat. "Arvestades siia juurde 100 km energiakulu umbes kaks eurot, on tegemist juba väga soodsa liikumisvahendiga. Valdav osa autosid jääb siiski kõrgemasse hinnaklassi. Tasuta lõunaid paraku ei ole ning elektriautode hinnalangust toetab sisepõlemismootoriga masinate hinnatõus.“