"Seadusega pole tarbijal võimalust tavakauplusest ostetud kvaliteetset toodet tagastada ja raha tagasi nõuda või siis ka toodet mõne muu toote vastu ümber vahetada (nt kui inimene on ostnud vales suuruses, aga muidu kvaliteetse riideeseme). Siiski on EL-i kauplejate seas laialdaselt levinud hea tava pakkuda tarbijale võimalust soovimatu toode poodi tagastada. Ka Eesti kauplejad on hakanud taolist praktikat üha enam kasutama. Rõhutame aga, et kvaliteetse toote tagasiostmine või ümbervahetamine pole kauplejale kohustus, pigem on see ettevõtjapoolne vastutulek ostjale," rääkis tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Paul.

14-päevane tagastusõigus kehtib ainult sidevahendi (näiteks e-kauplusest, kataloogist) teel tellitud toodetele (see nõue kehtib nii Eestis kui terves EL-is).

Kui  defekti ei avastata, tasub tarbija ekspertiisi eest

Kui aga tarbija avastab pärast ostu, et tootel esineb puudus (defekt), siis on tal õigus esitada müüjale pretensioon kahe aasta jooksul pärast ostu sooritamist (seda olenemata sellest, kas toode on ostetud e-poest või tavapoest). Selleks tuleb otsida üles kauba ostutšekk, leping või mõni muu ostu tõendav dokument ja pöörduda kaupleja poole hiljemalt kahe kuu jooksul alates puuduse avastamisest.

"Kauplejal on esimese kuue kuu jooksul kohustus tõendada, kas tootel on tootmisdefekt või mitte. Pärast seda aega tasub tõendamise eest süüdi jääv pool. Kui ekspertiis tuvastab tootmisdefekti, siis on kauplejal esmalt õigus puudusega toode parandada või asendada. Kui parandamine ebaõnnestub või toodet pole võimalik asendada, siis on tarbijal õigus raha tagasi saada."

Tarbijal on oluline meeles pidada, et ta veenduks enne ostmist, et välja valitud toode on just see, mida ta vajab. Riideid ja jalanõusid tuleks tavakaupluses kindlasti enne ostmist proovida, et valida endale sobiv suurus. Tavapoes tasub ka küsida, kas pood on nõus hiljem vajadusel toote tagasi ostma või ümber vahetama, kui selgub, et toode siiski tarbijale ei sobi.