Eile Kullamaal peetud Läänemaa ühistranspordi seminaril esines ettekandega majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi energeetikaosakonna ekspert Siim Meeliste, kelle sõnul on Eesti võtnud endale eesmärgi, et tulevikus tuleb kümme protsenti transpordikütustest taastuvaist energiaallikaist. Praegu on see protsent 0,2. Biodiisli, bioetanooli ja elektri kõrval peab panuse andma biogaas, mida praegu Eestis sõidukikütusena ei kasutata.

Maakonnaliinibusside biometaaniküttele saamiseks on avatud KIKi rahastusmeede, kus on kokku kuus miljonit eurot ja kust hüvitatakse esimese aasta jooksul 30 protsenti liinikilomeetri maksumusest juhul, kui liiniveod on toimunud biometaaniga.

Biometaan oleks praegu samas hinnaklassis kui diislikütus, mida enamjaolt liinivedudel kasutatakse. Maagaas on ligi poole odavam. Siim Meeliste sõnul võib aga oletada, et vedelkütuse hind ei jää nii madalale kui praegu. Pealegi on riigil plaan maagaasile aktsiis kehtestada ja vedelkütuse aktsiise tõsta.

Ministeerium loodab, et bussidele hakatakse biometaani tootma Eestis.

Loe pikemalt Lääne Elust.