2012. aastal andsid suurema osa toidukaupade jaemüügikäibest viis kaupluseketti: Selver, Maxima, ETK grupp, Rimi (sealhulgas Säästumarket) ja Prisma. Neist suurima ehk Rimi müügitulu ulatus mullu 360 miljoni euroni ning väikseima ehk Prisma oma 178 miljoni euroni.

2011. aastal alanud kiire palgatõus kaubanduses aeglustus ning jäi eelmisel aastal Eesti keskmise taseme lähedale. Aasta varem oli palgakasvu peamiseks põhjuseks sektorit vaevanud tööjõupuudus.

Kui 2011. aastal pigem rekonstrueeriti, siis mullu investeeriti julgemalt laienemisse. Kokku sai möödunud aastal kasutusloa 84 uut kaubandushoonet kogupindalaga 68 000 m2. Rekonstrueeriti 69 000 m2 ja laiendamise teel lisandus üle 200 000 m2 kaubanduspindu. 2013. aasta esimesel poolel on suuremad jaeketid uute kaupluste avamist jätkanud ning sama trendi jätkumist on majandusministeeriumi hinnangul oodata ka aasta teisel poolel.

Üha enam hakkab tavapärase kaubanduse kõrvale tekkima teisi ostuvõimalusi nagu internet. Hetkel ostab keskmine eestlane internetist kaks korda vähem kui keskmine eurooplane, kuid see nišš kasvab kiiresti. Online-ostlemisele on kaasa aidanud ka pakiautomaatide võrgu laienemine, mis ostuprotsessi mugavamaks teeb.

Kuigi 2012. aasta oli jaekaubandusettevõtetele edukas ning korralik kasv on jätkunud ka 2013. aasta esimesel poolel, peaks tulevikku suhtuma ettevaatlikumalt, nenditakse ministeeriumi teates. Ümberkaudsetes riikides on majanduskasv peatunud ning kui Eesti eksporditurgudel läheb kehvasti, jõuab see mõningase viivitusega ka meie tarbijani.

Kaubanduses luuakse 12,4 protsenti lisandväärtusest ning see annab tööd 81 000 inimesele 13 000 ettevõttes.