„Kuna varasema lepingu aluseks on AS-i Avies iseseisev pakkumine, mitte ühispakkumus, siis sõlmitud avaliku teenindamise lepingus kokku lepitud tingimuste tõttu ei ole võimalik AS-il Avies teise ettevõtja kaudu teenust osutama hakata," ütles majandusministeeriumi lennundusosakonna juht Taivo Linnamägi Ärilehele.

"Selleks, et oleks täidetud ohutusnõuded, peab kvalifitseerimistingimustes nõutud sertifikaatide ja lubade omaja osutama teenust ise. Lennunduses, eriti avalike lennuliinide teenindamises on esmatähtis ohutus ning selles järeleandmisi teha ei saa," lisas ta.

"MKM on hanke tingimused läbi arutanud ka maavalitsustega ning soovib hanke välja kuulutada veel käesoleval nädalal. AS Avies AOC peatamise tõttu hankel ise osaleda ei saa, küll aga võib teha koostööd ja esitada näiteks ühispakkumuse vastavalt hankes kehtestatud tingimustele," selgitas Linnamägi.

"MKMi jaoks on oluline taastada lennuühendus suursaartega ja korraldada seda vastavalt riigihangete seaduses nõutud tingimustele ning selleks hetkel on kiireim võimalus väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlus, kus kõigi kvalifitseeruvate ettevõtjatega saab läbi rääkida. Lisaks tuleb arvestada lennuühenduste taastamisel riigieelarves ette nähtud sihtotstarbelise toetusega,“ jätkas ta.

Majandusminister Kristen Michali sõnul on seadus selline, et pakkugu Avies enda asemele kasvõi Lufthansat ja Airbus 380t, on leping hanke tulemusel sõlmitud Aviesiga ja kui lepingupartneril pole turvanõuded täidetud, peame seadusest tulenevalt tegema uue hanke.

"Et oleme sellist võimalikku olukorda ette näinud, saame kohe hakata tegutsema ja eesmärk on, et enne jaanipäeva on lennuühendus saartega taastatud," lisas ta.