Uus Keskerakonna ja Reformierakonna valitsus pani koalitsioonileppes kirja, et Keskerakond esitab majandus- ning teede- ja sideministri kohale ühe kandidaadi, kelle peamine ülesanne järgneva aasta jooksul on kahe ministeeriumi ühendamine.

Sisuliselt tähendab ühendamine teede- ja sideministeeriumile majandusministeeriumi nime andmist ning majandusministeeriumi mitmete ülesannete laialijagamist teiste ministeeriumide vahel. Näiteks tegeleb juba eelmisest sügisest alkoholi tootmise ja sealhulgas terve toiduainetööstuse küsimustega põllumajandusministeerium.

Samuti on olnud kaalumisel, et väliskaubanduse küsimused võiksid minna välisministeeriumi ja riigihange rahandusministeeriumi haldusalasse jne.

Ministeeriumide ühendamine tähendab mõlemale ministeeriumile kolimist ühisesse uude büroohoonesse. Mõlemad ministeeriumid asuvad praegu Tallinna vanalinnas ja kumbki ei mahutaks oma majja ära teist ministeeriumi poolt.

Majanduslik kokkuhoid ministeeriumide ühendamisest võiks olla ligikaudu 10 miljonit krooni, peamiselt mõnekümne töökoha koondamise ja majanduskulude kokkuhoiu arvel. Esimesel aastal läheksid palgafondi ülejäägid koondamistasude ja kolimiskulude katteks. “Majanduslikust kokkuhoiust olulisem on ühe valdkonna probleemistiku koondamine ühtedesse kätesse,” ütles Keskerakonna majandusministri kandidaat Liina Tõnisson.

Kui liitumine on vaid mehhaaniline ja ei kaaluta läbi erinevaid aspekte, seda vähem tulemuslik see on. “Ühendamine vajab hoolikat planeerimist, sest kogemusi ju pole. Eestil on vaid üks ministeeriumide liitmise kogemus 1992. aastast,” ütles teede- ja sideministeeriumi kantsler Margus Leivo. Nii majandus- kui ka teede- ja sideministeeriumis kantslerina töötanud Leivo hinnangul võib ministeeriumide ühendamine olla teostatav kolmveerand aastaga. Liina Tõnisson arvas, et aastaga.