2011. aastal viie riikliku teehooldusettevõtte ühinemisel moodustatud ning viies maakonnas (Pärnu, Saare, Lääne-Viru, Tartu, Võru) teedehooldusteenust osutav AS Eesti Teed on ministeeriumil kavas erastada.

Ettevõtte võimalikele pakkujatele atraktiivsemaks muutmiseks tuleb sellele ministeeriumi hinnangul koguda portfell teehoolduslepingutest. Selleks tahab ministeerium lasta Eesti Teed 2018. aastal vabaturule konkureerima teisteski maakondades ning ühtlasi lõpetada ennetähtaegselt firmaga sõlmitud leping viies maakonnas ja kuulutada ka seal välja avalik konkurss.

Maanteeameti analüüsi kohaselt on Eesti Teede hoolduses olevas viies maakonnas praegu teenuse hind 30-40 protsenti kallim kui neis, kus teehooldaja leitakse avaliku konkursiga.

Riigimaanteede hooldust teeb Eestis 12 ettevõtet kokku 18 hooldelepingu alusel. Suuremad teehooldusettevõtted on Eesti Teed hinnanguliselt ligikaudu 40%-lise turuosaga, AS Teede REV-2, AS Nordecon ja Üle OÜ.