Ligi pooled tarbimislaenu võtnuist kasutasid seda kas ootamatute kulutuste katmiseks või suuremate sisseostude finantseerimiseks. Enam kasutatakse kiir- või tarbimislaenusid ka kodu remontimiseks või sõiduki ostmiseks.

"Laenuraha kulutamist meelelahutusele, tähtsündmuste korraldamisele või ka puhkuserahade lõppedes järje peale saamiseks esineb harva, seda teeb alla 5% laenuvõtjaist," rõhutas BestCrediti juhataja August Käära. "98% tarbimislaenu või järelmaksu kasutajaist tuleb ka tagasimaksetega toime suuremate probleemideta."

Käära kinnitusel näevad tarbijad selgelt vajadust ka alternatiivsete laenutoodete järgi, hinnates väiksemate finantseerimisvajaduste puhul eeskätt nende kiirust ja paindlikkust. "Tarbijad kasutavad krediiditooteid vastutustundlikult ja kõik tõsiseltvõetavad laenuettevõtted järgivad ka laenuandmise head tava," märkis Käära.

Käära sõnul tähendab laenuandmise hea tava eeskätt seda, et laenutooteid pakkuvad ettevõtted ei püüa kergemeelset klienti ega müü inimesele laenutoodet, mida see ei suuda endale lubada. „Mingi protsent laenudest jääb alati probleemseks, aga üldjuhul pole põhjuseks kergemeelsus või hoolimatus, vaid ootamatud sündmused mille eest keegi kaitstud pole,“ lisas Käära.

Kallimate ostude tegemiseks kasutavad alternatiivseid laenutooteid peamiselt noored (vanuses 18-24), ootamatute kulutuste katmiseks enim aga vanemaealised (65 ja rohkem eluaastat). Mitte-eestlased on julgemad laenuga reisima, eestlased kasutavad sagedamini laenutoodet kuu lõpus toimetulekuks.

BestCrediti laenukäitumise uuring analüüsis 1000 eestimaalase laenukäitumist, sealhulgas mujalt kui pangast võetud laenude kasutamist. BestCredit OÜ on sotsiaalselt vastutustundlik ettevõte, kes pakub ettevõtetele ja eraisikutele finantseerimistooteid 2012. aastast.