Olukord sisekaubanduses on hakanud viimastel kuudel stabiliseeruma. Hüppelist taastumist nagu tööstussektoris, ei ole toimunud, kuid muutunud majanduskeskkonda arvestades võis seda oodata. Samas on sektori majandusnäitajad hakanud paranema. Kaubanduslik marginaal jõudis teises kvartalis juba 24% tasemele, mis on võrdne 2008. aasta keskmisega ja vaid protsendipunkti võrra madalam 2007. aasta keskmisest, kommenteerib majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Samuti on hakanud vähenema kaubavarude müügi aeg, mis ulatus teises kvartalis 41 päevani, jäädes oluliselt alla 2009. aasta keskmisele. Tagasihoidlikuma müügi tõttu on ettevõtted varude hulka kahandanud ning efektiivsem varude juhtimine peaks mõne aja pärast hakkama avaldama positiivset mõju ka sektori ettevõtete majandus näitajatele.

August oli jaekaubandusettevõtetele mõnevõrra loium kuu kui juuli. Kahanesid nii müügimahud püsivhindades kui ka ettevõtete müügitulu. Samas on kahanenud baasist tulenevalt erinevate segmentide langusprotsendid aastases võrdluses oluliselt vähenenud.

Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide jaemüük kahanes aastaga 8% (aasta esimese 7 kuu keskmine vähenemine oli 23%). Seejuures kasvas segmendi ettevõtete müügitulu esimest korda peale 2008. aasta veebruari (kasv 7,3%). Samuti on olukord paranenud tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete jaemüügis, kus mahud suurenesid aastaga 7%.

Keskmisest paremini on jätkuvalt läinud farmaatsia- ja meditsiinikaupade, kosmeetika ja tualetitarvete jaemüük, kus aastane kasv kiirenes augustis 9%ni. Seejuures jäi ettevõtete müügitulu kasv mahtude kasvule alla, suurenedes aastaga vaid 6,3%.

Toidukaupade müügis ei suudetud aastases võrdluses kasvu näidata ning mahud jäid eelmise aastaga samale tasemele. Septembris kiirenenud toidukaupade hinnatõus võib pidurdada müügimahtude kasvu ka järgnevatel kuudel.

Teistest edukamaks osutus august sõidukikaubandusettevõtetele. Aastaga kasvasid müügimahud 35% ning ettevõtete müügitulu 28%. Kasv tugines peamiselt sõidukite ja nende osade müügis, remondile kulutasid inimesed endiselt vähem kui eelmisel aastal ning mahud vähenesid selles segmendis viiendiku võrra.

Aastaga on kahanenud mootorikütuse jaemüük. Aastatagusest kõrgemad hinnad on küll kasvatanud mootorikütuse müügiga tegelevate ettevõtete müügitulu enam kui kümnendiku võrra, kuid püsivhindades on mahud kahanenud 5%.

Eesti Konjunktuuriinstituudi poolt septembris korraldatud küsitluse kohaselt langes kaubanduse kindlustunde indikaator 2 punkti võrra ning seda juba teist kuud järjest. Peamiseks põhjuseks olid vähenenud ootused järgneva 3 kuu müügi suhtes. Tarbijabaromeeter jäi samuti augusti tasemele alla, peamiseks põhjuseks oli säästude olukorra halvenemine.