„Selleks, et inimesed ei peaks töötama sülearvutiga diivanil istudes või köögilaua tagant, vaid saaksid endale soetada töö tegemiseks sobiva laua või tooli, maksame töötajatele 350-eurost kodukontori toetust,“ põhjendas Tele2 personali- ja klienditeeninduse direktor Sirli Seliov. Tema sõnul on kehasõbraliku töötooli või -laua ostu toetamine tööandja panus oma töötaja töövõime ja tervise säilitamisesse.

Tele2-s töötab 320 inimest. Kevadel läbiviidud uuringust selgus, et 64% vastanutest sooviksid ka pärast eriolukorra lõppu jätkata osaliselt kaugtöö tegemist ja töötada varasemast enam kodukontoris. Seliovi sõnul muutub Tele2 töötajate hulgas järjest populaarsemaks töökorraldus, kus säilib kontoris töötamise võimalus, aga soovi või vajaduse korral saab töötaja teha oma tööd ka kodukontoris.

Üks kodukontoriga kaasnevatest probleemidest, mille Tele2 töötajad uuringus välja tõid, oli mugava töötooli või sobiva kõrgusega laua puudumine. „Usun, et sarnane mure kimbutas ka teiste ettevõtete töötajaid, kes pidid kevadel üleöö kodukontoritesse tööle jääma,“ tõdes Seliov.

Sügise saabumisega seoses räägitakse üha enam koroonaviiruse teisest lainest ja seetõttu peavad ettevõtted olema valmis vajadusel osaliselt või täielikult töö ümber korraldama ja inimesed kodukontoritesse suunama.

Lisaks töö sisulisele ümberkorraldamisele tuleks organisatsioonidel mõelda, kuidas töötajate kodukontori sisseseadmist või värskendamist toetada. „Kodukontori toetus pole Eesti ettevõtetes praegu veel väga levinud, loodan, et Tele2 saab siinkohal olla suunanäitajaks ja eeskujuks teistele ettevõtetele.“