„Müügikõnede (nn cold calls) isereguleerimist soovitas mõni aasta tagasi näiteks riigikogu majanduskomisjon,“ selgitab Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu (ITL) tegevjuht Jüri Jõema, kelle sõnul on soovimatute ja anonüümsete müügikõnede tegemine erinevalt Eestist pea igas Euroopa Liidu riigis kas lõpetatud või tugevalt reguleeritud. „Riikides, kus müügikõned on reguleeritud, toimib konkurents ning pakkumiste tegemine teistes, heaks kliendikogemuseks sobivamates kanalites.“

Heale tavale kirjutasid alla Tele2 Eesti AS juht Chris Robbins, Telia Eesti AS juht Dan Strömberg ning Elisa Eesti AS juht Sami Seppänen.

„Hea tava allkirjastanud Eesti mobiilioperaatorid kinnitavad, et hoiavad sõlmitud heast tavast kinni ning kutsuvad üles ka teisi telefonimüügiga tegelevaid ettevõtteid eetikakoodeksis toodud põhimõtteid austama,“ lisab Jüri Jõema.

Allkirjastatud müügikõnede hea tava põhilised punktid:

  • Mobiilioperaatorid võivad teha mobiilsideteenuste müügiks müügikõnesid ainult neile inimestele, kes on selleks eelneva selge nõusoleku andnud.
  • Operaatorid võivad jätkuvalt teha telefonitsi pakkumisi oma teenuste klientidele ja kasutajatele, kuid mitte juhuslikke müügikõnesid muudele isikutele (sh teiste operaatorite klientidele), kes pole enne selleks nõusolekut andnud.
  • Müügikõnesid võib ilma nõusolekuta teha teenuste müümiseks äriklientidele, kuid seda vaid juhul, kui vastav ärikliendi number on avalikult kättesaadav (nt äriregistris, ärikliendi kodulehel).

Tele2 lõpetas eraisikutele soovimatute anonüümsete müügikõnede tegemise mobiilside sektoris 25. maist, Telia ja Elisa lõpetavad selle 23. juunist.