Esimese märgi, et numbriliikumisega kaasnenud odavate mobiilkõnede ajajärk lõppeb, andsid soomlased, kirjutab Ärileht. Näiteks kahekordistas Sonera kõnealustustasu, samuti võtavad Soome mobiilsidefirmad kõneaega arvestades aluseks minuti, mitte sekundi.

Eesti mobiilsidefirmad on suhteliselt üksmeelsed, et ajal, kui kõik kaubad ja teenused kallinevad, ei saa telefoniga rääkimine minna enam odavamaks või jääda samale hinnatasemele. ”Eesti turu hinnataset võib meist mittesõltuvalt mõjutada üldine kiirenev hindade tõus näiteks tööjõu ja energia valdkonnas,” räägib EMT turundusjuht Kadri Ärm. ”Ei saa ju mööda vaadata ohust, kus hakkab kannatama ettevõtete investeerimisvõime ja selle kaudu ka tarbijale osutatavate teenuste kvaliteet.”

Kuid Eesti turu olukord erineb Soomest sedavõrd, et siin otsesele hinna tõstmisele minna ei julgeta. Eesti mobiilioperaatorid hakavad suuremat tulu teenima uute andmesideteenuste müügilt. ”Kui praegu moodustab kõnetasu ligi 90 protsenti portfellist, siis mõne aasta pärast vaid poole,” kinnitab Elisa juht Sami Seppänen.

Ka mobiilikõnede hinnatõus jõuab Eestisse, kuid teisiti kui Soomes. Kui soomlased hakkasid vanadele klientidele varasemast suuremaid arveid välja kirjutama, siis Eesti sidefirmad hakkavad hinnakirjast odavaid pakette maha kustutama. Vanu kliente välja lülitama ei hakata, kuid uusi juurde ei võeta.

Uued paketid pakuvad kliendile seni olematuid võimalusi, kuid tulevad varasemast kallimad. Kliendid nõustuvad infole ligipääsemise mugavuse eest üha rohkem maksma ja see surub kõnehinna operaatori valikul tagaplaanile.