1950. aastal Hollandis sündinud Edelkoort on maailma üks mõjukamaid trendide prognoosijaid, kes nõustab moefirmasid ning tarbijatele suunatud brände kogu maailmas. 2003. aastal valis ajakiri Times ta maailma 25 mõjukama moemaailma tegija hulka.

Edelkoort rääkis väljaandele Dezeen, et viirus tekitab nn tarbimise karantiini ning sellel on laiaulatuslikud kultuurilised ning majanduslikud mõjud. Kuna viiruse levik katkestab üleilmseid tarneahelaid ning harjumuspäraseid transpordivõrgustikke, tuleb inimestel õppida elama vähemate asjade ning ka ahtamate reisimisvõimalustega.

Tarbimise karantiin

„Siseneme massiivsesse tarbimise karantiini, kus õpime rõõmu tundma oma lihtsast riietusest, avastame uuesti juba olemasolevad lemmikud rõivaesemed, loeme unustatud raamatuid ning kokkame kodus, et oma ellu naudinguid tuua," rääkis Edelkoort.

Samuti näitab viirus tema sõnul, kuidas majanduslikud häired võivad keskkonnale kasu tuua.

„Hiinas on selgelt näha, kuidas kaks kuud ilma tootmiseta puhastas õhku ning lubas inimestel taas normaalselt hingata," rääkis Edelkoort, viidates sellele, kuidas viiruse laastamistöö ajast on Hiina tööstuse tekitatud süsinikuemissioonid ning saastamine oluliselt vähenenud.

„See tähendab, et viirus näitab meile kuidas tootmise vähendamine ja tehaste sulgemine aitab paremat keskkonda luua," lausus Edelkoort, kes on hinnatud oma oskuse pärast tarbijate soove ning tegutsemist ette näha.

„Olen parema süsteemi osas lootusrikas"

„See on põhjus, miks ma olen lootusrikas: luuakse parem süsteem, kus inimese tööd ning ka töö- ning elutingimusi rohkem austatakse," rääkis Edelkoort, märkides, et praegusel katastroofil ei ole kohest ravi, kuid kui viirus on ükskord kontrolli alla saadud, peame me riismed kokku korjama ning maailma uuesti mõtestama hakkama.