Milliseks kujunes 2012. aasta suvi paadi ja kaatri müügil?

Möödunud suvi oli uute kaatrite müügi osas üllatavalt tagasihoidlik. Kui vaadata kasvunumbreid automüügis, siis oleks oodanud paremat tulemust. Samas võiks loota, et paranev majandusolukord mõjub teatava viivitusega ka veesõidukite müügile. Sellesuvise tagasihoidliku müügi üheks süüdlaseks võiks tuua ka pea olematu suveilma.

Kuidas on viimaste aastatega kaatrimüügiturg Baltikumis ja Eestis muutunud?

Tänase seisuga on turg oluliselt globaalsemaks muutunud. See tähendab, et väga palju on viimastel aastatel toodud sisse kaatreid lähiriikide pankrotistunud müüjatelt. Otsitakse võimalikult odavat toodet. See võib aga kergesti tähendada ohtu, et klient võib tänu pankrotistunud müüjale jääda ilma garantiist või tehnilisest toest. Paaditööstuses on laialt levinud praktika, kus madalama hinna nimel müüakse edasimüüjale/maaletoojale toode ilma tehase garantiita ja see antakse veesõiduki lõpptarbijale edasimüüja enda kulu ja kirjadega. Kui aga müüja peaks pankrotistuma võib kliendile tulla täieliku üllatusena, et tema uhiuuel kaatril puudub tootjatehase garantii.

Müüte Balti Merekaatritega muuhulgas Rootsi kaatreid Nimbus ja Storebro mille tehas läks Rootsis sel aastal pankrotti ja mida praegu noolib Soome kompanii Bella Boats. Kuidas selline muutus teie tegevust muudab?

Antud muutus ei ole meie tegevust mingilgi määral muutnud. Nimbuse tootmises ei ole olnud tööseisakuid. Varuosade tarned on kogu suve vältel toiminud ning paadid on olnud saadaval. Lisaks Soome Bellale oli Nimbuse kui vägagi prestiižse margi omandamise huvilisi kuuldavasti veel kümnekonna ringis, kõik igati tõsiselt võetavad ettevõtted. Tänaseks on Nimbus saanud uue omaniku - Rootsi investeerimisgigandi R12.

Kas endal ei ole huvi müüjast ka tootjaks liikuda?

Oleme aastate eest riigile ehitanud lootsikaatri Ahto 07, kuivõrd aga riik soovib rohkem maksta kui meie müüa võiksime, siis pole Balti Merekaatrid riigihankekonkurssidel ka enam osalenud. Praegusel momendil keskundume kaatrite müügile ja hooldusele.

Millised olid suvel kalleimad Eestisse ja Baltikumi müüdud kaatrid?

Eesti vetesse sel suvel müüdud kallimate kaatrite hinnad küündivad suurusjärku 400-500 tuhat eurot. Vaatamata madalaseisule väiksemate kaatrite turul on Balti Merekaatrid käesoleval aastal ostjale üle andnud kaks luksuslikku Princessi mootorjahti. Kui rääkida kogu Baltikumist, siis suhetliselt heas seisus on täna Läti pealinn Riia, kus on kanda kinnitanud idanaabri suurettevõtjaid, kes omakorda sealsetele tütarettevõtetele kalleid kaatreid soetavad. Käesoleva aasta müüginumbrid Lätis ületavad seepärast kindlasti Eesti kaatrite müüki.