Tulemused on sarnased septembrikuus üle-Eestilistel mõõtmistel saadud tulemustele ning ameti hinnangul võib väita, et mobiilsideteenuse kvaliteet Tallinna kesklinnas on sama hea kui väljaspool linnu, teatas amet.

TJA tegi EMT, Elisa ja Tele2 võrgus kokku 1900 kõnet pikkusega 40 sekundit. Õnnestunuks loetakse kõnet, mis õnnestus edukalt algatada ja täies pikkuses lõpule viia ilma katkemise või leviprobleemita.

Kõige suurem kõnede nurjumise põhjus oli kõne algatamise ebaõnnestumine ehk valimise blokeerumine. Seda esines EMT võrgus 6 korral, Elisa võrgus 6 korral ja Tele2 võrgus 11 korral.

Kõne algatamise ebaõnnestumise levinum põhjus on üldjuhul võrgu ülekoormus. EMT võrgus katkes 2 kõnet, Elisa võrgus 1 ja Tele2 võrgus 2 kõnet.

Telefonid olid mõõtmiste ajal liikuvas autos sees ning seekord automaatse võrguvalikuga, st telefon otsustas ise vastavalt vajadusele, kas kasutada helistamiseks 2G (GSM) või 3G võrku.

Antud seadistus on ka enamikel telefonidel vaikimisi valitud. Mõõtmised sooritati tänavatel liikudes Nokia N95 telefonidega. Ameti sõnul tuleb tähele panna, et hoonetes sees ei tasu oodata samaväärset teenuse kvaliteeti kui väljas.

Järgmisena on TJA-l plaanis kontrollida mobiilse interneti andmesidekiiruseid Tallinnas.