Aasta tagasi RAS Mootori erastanud taanlased on alustanud busside väljavahetamist kasutusel olnud, kuid heas korras Taanist toodud sõidukitega.

Mullu veebruaris erastamiskonkursi võitnud taanlastele kuuluv bussifirma Eesti Buss on oma lubaduse teha esimene investeering kasutatud autobussides tänaseks osaliselt täitnud. Eesti maanteedel sõidab 16 uudse disainiga Taani päritolu ühissõidukit ja lähemal ajal on plaanis tuua veel umbes 30 bussi.

Eesti Bussi peadirektor Flemming Andersen ütles, et ehkki Eestisse toodud busside vanus on 7-12 aastat, on need heas tehnilises korras ja võivad sõita veel vähemalt sama kaua.

Tegelikku investeeringut Eesti bussiliiklusse hindas Andersen kasutatud sõidukite maksumusest (9 miljonit krooni) märksa suuremaks.

Koos RAS Mootoriga erastas Eesti Buss aasta eest ka Tallinna autobussijaama. Andersen tunnistas, et bussijaam on kehvas seisukorras. Ta lubas selle korda teha lähema kahe aasta jooksul. "Soovime korralikku planeeringut, mis parandaks reisijate teenindamise kvaliteeti," ütles ta. Moodsa bussijaama loomisel arvestab ta enda sõnul miljoni krooni suuruse investeeringuga.

Andersen hindas konkurentsi Eesti bussiliinide turul tugevaks ja leidis, et firmad on väga erinevas olukorras. Mootori bussid sõidavad tema sõnul paljude peatustega liine, samal ajal kui tulusamad ekspressliinid on teiste käes.

Eesti Buss annab praegu tööd 430 inimesele, kellest osa tegeleb Taanist tulnud busside renoveerimisega.

SIRJE NIITRA