„Arutame vedaja ja ettevõtjatega läbi ka teisi võimalusi, kuidas liiklust paremini korraldada, näiteks suurte veoautode ülesõidu nihutamine madalama koormusega reisidele, et vabastada tipptunnil tavareisijatele kohti, sest kindlasti on tipphetkedel rohkem huvilisi, kui kohe veetud saab,“ sõnas majandus- ja taristuminister Kristen Michal pressiteenistuse vahendusel.

Majandusministeeriumi ettepaneku kohaselt rendib vedaja täiendavalt reisiparvlaeva ajaperioodiks jaanipäev kuni augusti teine pool. Laevareisijate vana tuttava Ionase suurusega lisalaeva rentimine maksab ca 0,9 miljonit eurot, mille rahastus leitakse koostöös majandus- ning rahandusministeeriumi vahel.

Lisaks andsid MKM ja Tallinna Sadam varasemal kabinetiistungil ülevaate Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa parvlaevaliinidel avaliku liiniveo teenuse osutamisest alates 1. oktoobrist 2016.

„Nelja parvlaeva hankimine kahest riigist on kahtlemata suur ettevõtmine ning nagu ka kogemus näitab, võib alati ette tulla üllatusi,“ sõnas Michal. „Riskide maandamiseks on TS Laevad tegelenud võimalike varuplaanidega, tagamaks liinivedu ka siis, kui näiteks üks laev ei saa õigeaegselt valmis või tekib muid tõrkeid. Tallinna Sadama juhtkond peab hanke võitu ja head kvaliteeti prioriteediks ning tegeleb aktiivselt, et uue vedaja tulles vastaks uued laevad ootustele,“ lausus minister.