Multimeediatelefonide müük kasvab hüppeliselt

 (6)

Mobiilioperaatorite hinnangul on viimasel ajal stabiilselt kasvanud multimeediasõnumeid (MMS) vastu võtvate ja saatvate telefonide müük. MMS-teenused tulid turule aasta alguses.

EMT avalike suhete juhi Kaja Pino sõnul oli juuni lõpus, kui firma MMS-teenustega turule tuli, EMT võrgus 13 000 MMS-telefoni, viis kuud hiljem aga 33 000. Eriti populaarsed on värvilise ekraaniga telefonid. “Esmapilgul tundub mõttetu vahe, kuid kui ise vahepeal värvilise ekraaniga telefoni testisin, oli mustvalgele üleminek ikka pärast raske küll, umbes nagu värviteleviisor oleks mustvalge vastu vahetatud,” rääkis Pino. Tema sõnul saadetakse EMT võrgus kuus u 10 000 MMS-sõnumit.

MMS on heli ja pildiga sõnum, justkui videojupike, mida kasutasid näiteks CNN-i ajakirjanikud Iraagi sõjatandrilt eetrisse pilti ja heli edastades. MMS-telefone müüakse nii kaameraga kui ka ilma. Viimasel puhul saab telefoniomanik MMS-e ainult vastu võtta ja edastada.

Radiolinja Eesti avalike suhete juhi Helena Lõhmuse sõnul on ka Radiolinja võrgus MMS-telefonide arv stabiilselt kasvamas. Hetkel töötab neid firma võrgus üle 11 000. Populaarsemad on Nokia telefonid, järgnevad SonyEricsson, Motorola jt.

“MMS-temaatika populaarsus kasvab pidevalt ja seda just nooremate inimeste hulgas, kuna nemad on ka teenuse sihtgrupiks,” ütles Lõhmus. Ta ennustas, et tõeline multimeediasõnumite buum on aga alles ees, enne peavad olema MMS-telefonid taskukohase hinnaga kättesaadavad. Lisaks ei ole seni võimalik saata MMS-sõnumeid ühes võrgust teise. “MMS-telefon ilma kaamerata on kui tähestikuta telefon SMS-de saatmiseks,” ütles Lõhmus. Radiolinja Eesti võrgus saadetakse keskmiselt 170 MMS-sõnumit päevas. Mobile Streamsi juht Simon Buckingham on ennustanud, et SMS-de hulk hakkab maailmas kukkuma 2005. aastal, seda põhjusel, et MMS-id võtavad üle SMS-funktsioone. SMS-de ja MMS-de arv võrdsustub 2006. või 2007. aastal, seisul u 100 miljonit kumbagi sõnumit kuus.