Sifi põhilisi äripartnereid lennuäris on Avies. Saaremaa-Hiiumaa vahelisi lende korraldav Aviesi lennukompanii tegeleb nimelt lisaks regulaarliinide lendudele ka privaatlendude organiseerimisega.

Muu hulgas opereeribki Avies Sifi luksuslennukiga Lear Jet 60. Siff, Eesti jõukamaid inimesi, tegi Aviesiga enne lennuki soetamist kokkuleppe: firma muretseb õhulimusiinile piloodid, väljaõppe ja tegeleb hooldusega, Siff lendab. Ja kui parasjagu ei lenda, renditakse lennukit kõigile, kes selle eest 3000 eurot (umbes 47 000 krooni) tunnis jõuavad maksta. Loomulikult kasutab vajadusel õhusõidukit ka Siff ise. Enamasti on aeroplaan omaniku kasutuses umbes 30 tundi kuus.

Siff hoiab oma lennukit firma Harmony Aviation bilansis. Ettevõtte tegevusalade hulka kuuluvad muuhulgas õhusõidukite ost-müük ning rent ja omaniku sõnul võib sellel aastal lennuki väljarentimisest umbes paari miljoni ringis tulu oodata. Lennukiopereerija Aviesi enda kasum oli tunamullu üle 380 000 krooni.

Eelmisel aastal oli keskmine lennu eest väljastatud arve ligikaudu 312 000 krooni. Selle numbri sees on rikkalik alkoholivalik, karastusjoogid jms. Ja kui arvestada Aviesi plaane, siis parima võimaliku stsenaariumi järgi peaks lennuk kasutuses olema iga päev.

Lennumasina omaniku Endel Sifi sõnul kasutavad peale tema lennukit need inimesed, kes oma aega kalliks peavad. Tšarterlennuga saadud ajavõit maksab ärimaailmas rohkem kui liinilendudega kaasnev ümberistumistele ja ootamisele kuluv aeg. Siff näeb luksuslennuki sihtgrupina oma aega hindavaid ärimehi Skandinaaviast, Baltikumist ja Venemaalt.

Vene VIP-id

Firma püsiklientidest moodustavad kümme protsenti eestlased, samapalju inimesi on Skandinaaviast. Kõige ustavamad kliendid on ligikaudu 70- protsendise osakaaluga vene keelt kõnelevad VIP-id.

Sifi äripartneri Aviesi juhi Valentin Manuša sõnul on ka eestlastest kliente. Sifi lennuk teenindab kogu Euroopat. Eestis asuva koduangaariga Lear Jet 60 pistab klientide peibutamises rinda nii Austria, Šveitsi kui ka Saksamaa luksusõhusõidukitega. Ja teeb seda nagu võrdne võrdsetega.

Lennuk võib lennata mis tahes punkti Euroopas, nii endiste liiduvabariikide pealinnadesse kui ka Iirimaale, Lähis-Ida riikidesse. Kuni Põhja-Aafrikani välja. Siiamaani on populaarsem trajektoor Lear Jet 60 Venemaasuunaline: sealt lennatakse edasi juba koos klientidega. Luksuslembeliste inimeste lennuki Lear Jet 60 kohta kirjutatakse, et masin on omasuguste õhusõidukite seas justkui neljarattaline luksuslimusiin maa peal. 2000. aastal Ameerikas ehitatud lennuk on siiani olnud üldjuhul ärireisijate privileegiks, kuid Aviesi lennukompaniis kuus aastat töötanud lennumäned?er Inga Rjazanovale meenub siiski ka juhtum, kus abielupaar 10. pulma-aastapäeva puhul aeroplaaniga Tallinnast Londonisse teatrisse lendas.

Seitsmele reisijale mõeldud lennukis kindlustavad mõnusa äraolemise pardal olev köök, baar, CD- ja DVD-mängijad.

Lisaks kaks võimsat telerimonitori, mis annavad soovi korral detailse ülevaate lennutrajektoorist. Stjuardesside sõnul vaatavad inimesed luksuslennukis enamasti filme, mängivad kaarte või valmistuvad eesseisvateks kohtumisteks.

Palgal parimad

Peale tehniliste võimaluste ootavad reisijaid pardal vähemalt kuus kuni kaheksa sorti veine ning kaks-kolm sorti viskit ja konjakit. Eksklusiivseid juustusorte ei pea mõistagi üldse mainimagi. Arvesse võetakse kõikvõimalikud kliendi erisoovid alates limusiinist lennujaamas, õhus pakutavast jaapani köögist ja lõpetades 15 000-kroonise konjakiga. Aviesi-poolne lennumäned?er Inga raputab pead, sest talle ei meenu ühtegi korda, kus klientide erisoovid rahuldamata oleksid jäänud.

Kokku on Aviesi lennukompaniis 50 töötajat. Selleks, et Lear Jet 60 iga päev ohutult ning mugavalt pilvede poole võiks söösta, annab panuse üle 25 inimese. Pardameeskonda värvatakse parimaid lennuspetse. Meeskonna võtmetegelased on koolituse saanud USA-s. Mida veel kliendi jaoks võiks teha? Sellele küsimusele vastata on keeruline ? ei Siff ega Avies anna välja ühtegi oma püsiklienti ega tuttavat, kes lennuki suhtes paar head sõna võiks poetada. ?See lennuk ei vaja reklaami Ärilehes, kasutame teisi kanaleid,? jääb Siff sõbralikuks.

Piisab, kui pool tundi ette teatada. Kuus aastat lennuäris olnud Rjazanova meenutab naljaga, kuidas kord lennuki rentinud seltskond enne õhkutõusmist marsruuti otsustas muuta ning Londoni asemel Nizzasse lendas ? sellel korral tuli oodata poolteist tundi.

Kui miski Aviesi inimesi murelikuks teeb, siis on seda suur broneeringute tühistamise protsent. 15?20% vahele jääv alt ära hüppajate või lennu aja muutjate hulk on kiire elutempoga äriklientuuri puhul tavapärane. Tühistatud broneeringu asemel võiks lennuk aga pilvede kohal vuhiseda.

Lear Jet 60

Endel Sifi lennuk

?? Toodetud 2000. aastal USA-s, hind umbes 114 miljonit krooni.

?? Lennuk mahutab seitse reisijat ja meeskonnaliikmed, stjuardessi teenus tuleb soovi korral lisaks tellida.

?? Lennuki minimaalsesse meeskonda kuuluvad piloot ja kaaspiloot.

?? Tallinna?Moskva?Tallinna suuna maksumuseks Lear Jet 60-ga on üle 140 000 krooni.

?? Õhulimusiin suudab vahemaandumisteta sooritada kuni 4000-kilomeetriseid reise, maksimum-kõrgusega 13 500 meetrit ja -kiirusega kuni 820 kilomeetrit tunnis.

?? Parda ?standardvarustuses? on konjak, veinid, eksklusiivsed lauaveed.