Rahutused araabia maades jätkuvad, süveneb ka hirm inflatsiooni ees ja sellest tulenev kahju globaalsele konjunktuurile. Ennustatakse, et kui rahutused süvenevad ja levivad, võib maailmamajandust ähvardada järjekordne kokkuvarisemine, vahendab Äripäev.

Financial Times meenutab, et kõik viis viimast globaalset retsessiooni on järgnenud nafta hinna tõusule. Nüüd on küsimus, kas kuues on järgnemas. Firmad üle maailma on juba hakanud hoiatama kõrgematest kütusehindadest tulenevate kulude eest.

Eelkõige on tegemist energiaintensiivse sektoriga, nagu lennu- või logistikafirmad. Nii teatas reedel Thai Airways, et vaatab üle kasumiootused seoses kriisi tekitatud mõjuga kütusehindadele. Ka British Airwaysi ja Iberia omanik International Airlines Group teatas, et on tõenäoline, et hinnad tõusevad. USA lennufirmad on hindu juba tõstnud.

Läinud nädalal teatas kasumiootuse vähenemisest logistikafirma FedEx. Kõrge nafta hind mõjutab ka autotööstust, eriti USAs. General Motors ja Ford teatasid tooraine hinnatõusust tulenevast kasumi vähenemisest juba aasta lõpul. Tendents jätkub. Nagu kirjutab FT, on USA autotootjad tugevalt sõltuvad pikapite ja linnamaasturite müügist, mille nõudlus kütusehinna tõusu tõttu tõenäoliselt langeb.