USA jaekaupluste Musta Reede külastused jäid sel aastal 52% võrra varasemast väiksemaks, samal ajal kui veebiostud olid rekordtasemel, kirjutab MarketWatch.

Ameerika tarbija jätsid Adobe Anayticsi hinnangul Musta Reede puhul e-poodidesse 9 miljardit dollarit, lüües sellega kõiki senised rekordeid. See tähendas ühtlasi 22% kasvu võrreldes mullusega, kui ameeriklased kulutasid Musta Reede puhul veebipoodides 7,4 miljardit dollarit.

Samal ajal tabas aga püstloodis langus füüsiliste poodide külastajanumbreid, kuna ka poed ise püüdsid ennetada suurte rahvamasside koondumist. USA poodide külastus langes jaekaubanduse külastajanumbreid jälgiva Sensormatic Solutions andmetel Mustal Reedel eelmise aastaga võrreldes 52%.

RetailNext andmetel tabas iseäranis suur füüsiliste külastuste langus ehte- ja jalatsipoode. Rõivapoodide käive langes 50% ja kodukaupade müük 39% võrra. Sellele vaatamata saab Must Reede selle aasta suurima külastajanumbritega ostupäeva tiitli.

Ka usuvad analüütikud, et jõuluostud meelitavad koroonaviirusest hoolimata järgmistel nädalatelgi ostlejaid füüsilisi poode külastama.