Konteineriterminali Muuga CT omanik alustas läbirääkimisi Ningbo sadama kaasamiseks oma ärisse, millega ettevõte võidaks endale Tallinna Sadama poolt hiinlastele rajatava uue konteineriterminali.

„Pakume hiinlastele osalust, kuid soovime ka ise jätkata äris osalemist,” ütles Muuga CT omanikfirma Transiidikeskuse AS-i juht Erik Laidvee. „Hiinlased võivad saada osaluse Muuga CT-s ainult siis, kui nad suudavad kaupu juurde tuua – kui nad mitmekordistavad meie terminali läbiva kaubavoo, siis nad võivad saada ka poole ettevõttest.”

Eelmisel nädalal Hiinas Ningbo sadama juhtidega läbirääkimisi pidanud Laidvee loodab kaasata samuti ühe Hiina suure laevafirma, kes tagaks terminalile vajaliku kaubavoo. Millist laevafirmat silmas peetakse, Laidvee ei avaldanud.

Asjatundjate hinnangul võidakse valida paari laevafirma vahel, kes tooks esimest korda suured ookeani konteinerilaevad Hiinast otse Tallinna sadamasse. Kaubad liiguvad seejärel Muugale rajatavast jaotuskeskusest nii Venemaale kui ka Põhja-Euroopasse.

Eestis on esindus Hiina riigile kuuluval China Shippingul, mis tegutseb aktiivselt Läänemerel.

Eelis Riia ja Ust-Luga ees

Tallinna Sadam võib pakkuda hiinlastele ehitatava uue konteineriterminali Muuga CT-le, kui see kaasab Ningbo sadama. „Meie uks on Muuga CT-le niikuinii avatud, kuid see avaneb veelgi rohkem, kui nad kaasavad strateegilise partneri,” ütles Tallina Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand.

Uue terminali liitmine Muuga CT-ga annaks firmale märgatava konkurentsieelise, sest praegu üksnes väikeste laevade teenindamiseks võimeline terminal saaks hakata vastu võtma suuri ookeanilaevu. „Tegemist on rõõmustava uudisega, mis näitab, et terve mõistus pääseb võidule,” ütles transiidiasjatundja Raivo Vare. „Majanduskriis andis Tallinna Sadamale konteinervedudeks eelise nii Riia kui ka Ust-Luga sadama ees.”

Tallinna Sadama poolt Muugale hiinlastele ehitatav konteineriterminal tekitas varem paksu verd, sest Muuga CT peab terminali oma eesõiguseks. „See on meie poolt sadamale pakutud projekt, millega meie efektiivsus suureneks märgatavalt,” ütles Muuga CT juhatuse esimees Sergei Artjomov. Eelmisel aastal töötles Muuga CT 180 000 TEU-d konteinerkaupu, kuid terminali projektvõimsus on kaks korda suurem.

Tallinna Sadama juhid pakkusid kuu aega tagasi toimunud Hiina visiidi ajal uut terminali mitmele Hiina sadamale ja laevafirmadele. Aasta tagasi Tallinna Sadama ja Ningbo vahel sõlmitud koostööleping lõppes jaanuaris.