Eesti ühtedele rikkamatele inimestele, avalikkuse eest varjule hoidvatele Maksim Liksutovile ja Sergei Glinkale kuuluva terminali seadmete vastu on väidetavalt huvi tundnud nii Ventspilsi kui Ust-Luga sadamates tegutsevad operaatorid, kirjutab Postimees.

"Terminalilt meil selle kohta infot pole, aga kuulsin, et nende tehnika, näiteks laadurite vastu tunti Ventspilsist huvi," ütles Muuga sadamakapten Ülo Kikas.

Transiidiekspert Raivo Vare kinnitusel on temanigi jõudnud väited, nagu võidaks terminali seadmed viia mõnda teise sadamasse, Vare rõhutas siiski, et ta teab demonteerimise plaanidest vaid juttude põhjal ega saa seda otseselt kinnitada.

Ka terminali asukohaks oleva Muuga sadama emafirma Tallinna Sadamaga seotud inimesed nentisid, et ametlikku infot seadmete müügisoleku kohta pole nendeni jõudnud, kuid väited Läti või Vene ostuhuvilistest ei tule sadamale uudisena.

Terminali omaniku AS Coal Terminali juhatuse liige Jelena Põder väitis ajalehele, et ei tea seadmete võimalikust müügist ning temaga pole ka ükski ostuhuviline kohtunud.

Söeterminali nukrast olukorrast annab aga aimu tõik, et Eestis Raudtee, kes söe sadamasse kohale viib, vedas tänavu augustis üksnes 87 000 tonni kivisütt - seda on peaaegu üheksa korda vähem kui mullu augustis, mil aprillikriisi koos järgnenud sanktsioonidega ei osanud veel keegi ette näha.