Mobiiliomanike laiskus vanade pakettide ümbervahetamisel võib röövida kasutajailt kuus sadu kroone. Mobiilifirmad juba müügist võetud pakettide hindu ei korrigeeri, seetõttu võib iga kõne maksumus kujuneda praeguste hindade võrdluses mitu korda kallimaks.

Kolme suurema mobiilioperaatori omaaegsetest pakettidest on hingusele läinud EMT Delta ja Tudengipakett, Radiolinja Perepakett ja Point ning Tele2 noortepakett Ultra. Kliente on alles jäänud aga siiski pea kõigil nimetatutel. Viidates börsiettevõtete reeglitele, ei nõustunud EMT ja Tele2 esindajad selliste lepingute arvu nimetama. Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul kasutab praegu selliseid pakette endiselt kuus protsenti Elisa klientidest.

Tarbijakaitseameti avalike suhete peaspetsialist Evelin Koppel kinnitab, et operaatoril on paketi müügist eemaldamisel kohustus sellest klienti teavitada. “Teabe peab kliendile edastama vähemalt üks kuu enne muudatusi,” räägib Koppel. Samuti on kliendil õigus muudatustega nõustumata jätmisel leping üles öelda või üle minna teise operaatori juurde.

Hiiepuu sõnul on klientidele tehtud telefonitsi ja kirjalikult korduvalt pakkumisi uutele pakettidele üleminekuks. Sama kinnitab ka EMT avalike suhete juht Kaja Pino.

Ajapikku kahaneb

Ehkki vanade pakettide kasutajate arv ajapikku kahaneb, leidub Pino sõnul ka neid, kes ei soovi olemasoleva vahetamist kaaluda või kelle hinnangul sobib praegu kehtiv pakett neile piisavalt hästi. “Peamiseks põhjuseks, miks antud kliendid pole muutnud oma senist paketti, on miinimumarve puudumine,” viitab Hiiepuu kitsendustele.

Koppeli sõnul jälgib tarbijakaitseamet peamiselt lepingutingimuste kooskõla seadusega ning kliendi teavitamist ja arvete korrektset esitamist.

Vaata ka sideteenuste

kalkulaatorit:

https://www.sa.ee/pk/