Muuli: kas kaks suurt meediakontserni suudavad säilitada konkurentsi?

 (10)
Ajalehed
AjalehedFoto: Arno Mikkor

Seoses tänavu aset leidnud suurte muutustega meediatööstuse omanikeringis, on kerkinud ajakirjanik Kalle Muuli hinnangul hirm, kas kaks turul tegutsevad hiidu säilitavad omavahelist ausat konkurentsi.

Muuli rääkis tänases Raadio 2 saates „Olukorrast riigis“, et seoses praktiliselt kogu Eesti meediaturu jagunemisega kahe suure tegija Ekspress Grupi ja Eesti Meedia vahel, tekib hirm konkurentsi säilimise osas, kuna need ettevõtted on varem ühiselt väljaandeid majandanud.

Samas möönis Muuli, et kuna Õhtulehe ümber toimuv tüli lubab loota, et elujõuline konkurents siiski pigem säilib.

Kaassaatejuht ajakirjanik Anvar Samost leidis aga, et see, kellele Õhtuleht lõpuks jääb, võib anda Eesti meediamaastikule uue suuna.

Samost meenutas, et äsja Eesti Meedia omanikeringist välja astunud Schibsted jõudis 15 aastaga tuua Eestisse küll vähe raha, kuid samas rohkem väärtusi, kultuuri, oskusteavet ja kokkuvõttes positiivset mõju.
Eelmainitud asjaolud ongi Samosti hinnangul kaasa toonud selle, et Eesti on võrreldes mõne lähiriigiga teist nägu.

Tänasesse „Olukorrast riigis“ aastalõpu erisaatesse oli kutsutud ka suhtekorraldaja Daniel Vaarik, kes avaldas arvamust, et ajakirjanduse kiiremaks muutmine, millest on rääkinud Postimehe uus juht Mart Luik, pole väärtus, mille poole peaks ilmtingimata püüdlema.

Seotud lood:

Kalle Muuli arvas seepeale, et kiirus on ajakirjanduslik kriteerium olnud varemgi ning ajakirjandus ei saagi töötada nagu Estonia huku uurimiskomisjon, mis mitu aastat uurib ja siis mingi raporti välja annab.

Samas kahtles Muuli, kas kiirus on kõige olulisem väärtus ajakirjanduse tegemise juures.