Aasta-aastalt on Eestit külastanud ja siia ööbima jäänud turistide arv vähenenud. Turismihooaja kõige aktiivsema kuu, juuli näitajad on langenud kolmel viimasel aastal keskmiselt kolm protsenti, käesoleva aasta juunis oli langus koguni üle kaheksa protsendi.

Enim on aastaga majutus-asutuste voodikohtade täitumus vähenenud Järva maakonnas, kus oli sel suvel täidetud vaid iga viies ase. Suurem langus on toimunud ka Ida-Viru ja Harju maakondades. Turistide huvi on kasvanud vaid Tartu ja Võru maakondades, kus keskmine täitumus on tõusnud umbes viiekümnele protsendile.

Eestit külastanud Rootsi turist Leo teeb viimastel aegadel siia vaid ühe päeva kestvaid reise, sest tema sõnul puudub ühtne teave meie elamumajandusest. Paiku väljaspool Tallinnat ta nimetada ei oska.

Eesti turismifirmade liidu juhatuse liige ja turismiettevõtja Daisy Järva loodab “Welcome to Estonia” jätkukampaanias eri teemadega alambrände ka lastele ja kultuurihuvilistele. Kui-võrd Eesti hinnad meie naabermaadega ühtlustuvad ja poodlusturism järjest väheb, tuleks enam rõhuda teenuste kvaliteedile.

Esimese olulise meetmena näeb Järva, et rajatakse tuhandekohaline konverentsikeskus, kus rahvusvahelisi üritusi korraldada.

Teiseks turismimagnetiks võiks olla teemaparkide rajamine, kuivõrd sageli määravad just lapsed pere reisisuuna. Sobivate näidetena toob Järva Serena, Muumimaa ja Legolandi. Eks ole meilgi võimalus oma Lottet maailmale tutvustada, filmidega on ju algus juba tehtud.

Laulurahvas lätlased

Lätit tutvustav alambränd “The Country That Sings” läks tegijatele maksma vaid umbes kolm-kümmend tuhat Eesti krooni. Laulurahva märk on eestlastel sellega juba käest libisemas.

Küllap on igal maakonnal aga oma vaatamisväärsusi, mida tutvustada ja arendada, et tagasi võita Helsingisse, Stockholmi ja Riiga suundunud turistid.

Hotelli Telegraaf juhataja Michael Stenneri arvates puudub turismi edendajate endi vahel piisav koostöö.

Ühise suunamise abil võiks meie vaatamisväärsusi tutvustavad ideed jõuda ka välismaal tutvustatavatesse kataloogidesse, mitte jääda tagasihoidlikult vaid siseturismi edendama.

Londoni turismimess World Travel Market 2007 ootab Eestilt väljakutseid juba kuu aja pärast, novembris.