Need olid kooliaasta algul tõelised müügihitid. Kaustikuid müüdi kõigis Selverites, Stockmannis ja Arengu kirjatarvete kaupluses ning esialgne tiraa? 5000 müüdi läbi nagu soojad saiad. Kooliaasta alguseks võib müüki oodata juba 15 000 analoogi.

Teiste kaustikutega samas hinnaklassis, kuid valemeid sisaldavad õppevahendid eristuvad teistest uudse lähenemise poolest: nendes on reklaam. Tänu Eestis veel vähe levinud lükke kasutamisele õnnestus koolipoistel äri praktiliselt null krooni eest püsti panna. ?Sõlmisime koostööpartneritega sellised lepingud, et saime enne kaustiku trükikulude katmist reklaamiraha kätte,? paljastavad noored ärihaid oma edu tausta.

Õpilasfirmast 4 Poega tänaseks 130 000-kroonise käibega Realister OÜ-ks kasvanud koolipoiste kaustikuäri plaanib jõulisemat laienemist. ?Hetkel tegeleme lõpueksamiteks valmistumise kõrvalt turundusskeemide kavandamisega,? ütlevad Tallinna 21. kooli 12. klassi õpilased Erki Lipre ja Sten Saar. Eelkõige keskenduvad ärimehed müügimeeskonna komplekteerimisele. Suure tõenäosusega kaasatakse ärisse initsiatiivikaid eakaaslasi. ?Hoiaksime äri hea meelega noortekesksena,? ülteb ettevõtte üks omanik Erki Lipre.

Junior Achivement programmi 2004. aasta õpilasfirmade konkursil teise koha võitnud äriidee tulenes praktilisest elust: milleks aastast aastasse samu keerulisi, kuid vajalikke valemeid ja jooniseid ümber kirjutada. Keemia, füüsika ja matemaatika põhitõdede kahele A4-le mahutamiseks kasutasid poisid 21. kooli õpetajate abi.