Lähiajaloo ajaarvamisel võib mõnes mõttes teetähisena kasutada ka finantskriisi, kui 2008. aastale eelnenud priiskavale elule järgnes pikk kasinusperiood. Transformatsiooni kohtas pea igas valdkonnas ning erandiks polnud ka eralennukite turg, kus ulmeliste tasemeteni küündinud tootmine ja hinnad vajusid pikaks ajaks kokku. Alles 10 aastat hiljem võime näha märke, et atraktiivsed hinnad on ostjad tagasi turule meelitamas.

Kasumite järsk langus jättis kriisijärgselt ettevõtete fookuse pikaks ajaks kulude vähendamisele ja kui esimese ringi kärbetes võisidki tippjuhtide poolt kasutatud eralennukid bilansis tähelepanuta jääda, siis ühel hetkel hakkas lennukipargi vähendamist tingima ka avalik hukkamõist.

Finantskriisi vast üheks kõige eredamaks avalike suhete ämbriks osutus General Motorsi, Fordi ja Chrysleri tegevjuhtide otsus lennata eralennukiga Washingtoni, et paluda valitsuselt oma firma päästmiseks finantsabi. Teist korda kongressi naastes reisisid tegevjuhid juba autodega.

Kümme aastat hiljem tuntakse eralennukite turul endiselt näguripäevasid, kui JPMorgani kohaselt võib kasutatud eralennuki osta keskmiselt 25% odavamalt võrreldes 2015.aasta kolmanda kvartaliga. Kuid kuu baasil aprillis 1,5% 9,75 miljonile dollarile kerkinud keskmine hind ning maikuus jätkunud 2,4% tõus saadavad signaali võimalikust pöördest.

Üheksa aastat väldanud majanduslik taastumine, aktsiaturu tõus ja ettevõtete rekordilised kasumid, mille kasvu toidab Ühendriikides tänavu lisaks madalam tulumaksumäär, on toonud jõukad eraisikud ja ettevõtted tagasi kasutatud lennukite turule, kes paraku leiavad endale sobivat tiivulist otsides kahanenud valiku eest. Sektoris laialdaselt jälgitud JetNet IQi turuanalüüsi järgi on varude osakaal kõikidest kasutusel olevatest eralennukitest vähenenud 2009. aasta 17% pealt tänaseks 9,3%le ehk 15 aasta madalaimale tasemele.

Kasutatud lennukite hinnalangus on kriisijärgselt pidurdanud oluliselt ka uute eralennukite tarnet, kukkudes 2008. aastal globaalselt üle 1000 küündinud lennukilt mullu veidi üle 600 lennuki peale. Ja kuna uute lennukite turg on tipust 30-40% alla tulnud, võimaldas vähenenud pakkumine stabiliseeruda omakorda järelturul. Eralennukite vahendamisega tegeleva Jetcrafti juhi Chad Andersoni sõnul seisab turu taastumine tänavu kindlamatel jalgadel, pelgalt ka seetõttu, et lennukitootjad on takistamas spekulante, kes ajasid eelmise buumi ajal kiire kasumi jahtimisega tellimused kunstlikult ülesse.