Maailma kuulsamate rõivabrändide Mango ja Zara siinsed frantsiisipartnerid plaanivad poodide arvu Eestis suurendada.

Praegu on Eestis üks Zara ja üks Mango pood ning mõlemad on olnud avatud Viru keskuses vähem kui aasta. Zara poodi Tallinnas ning ka Vilniuses ja Riias opereerib frantsiisiõigusega Leedu firma Apranga. Firma Zara keti tegevjuhi Ausra Tartiliene sõnul on mullu augustis Tallinnas avatud pood end igati hästi majandanud ning ketti on Eestis kindlasti plaanis lähitulevikus laiendada. ?Luubi all on kõik suuremad Eesti linnad, alustame Tallinnast, kus peame kõigepealt tugevad olema,? ütles ta. Uus pood võidakse avada nii kaubanduskeskuses kui ka vanalinnas, kuid millal see täpsemalt juhtub, ei soovinud Tartiliene täpsustada.

Apranga opereerib Leedus ligi 30 frantsiiskauplust, sealhulgas Hugo Bossi ja MaxMara poode. Firma opereerib lisaks kolme Mango kaubamärgi poodi Leedus. Eestis on Viru keskuses avatud samuti Mango pood, kuid seda opereerib frantsiisilepingu alusel Läti firma Marco.

Omanik rahul

Mango peakontoris Hispaanias ollakse Marco tegevusega Eestis rahul. ?Mango on olnud tõsine tegija nii Eesti kui ka terve Baltikumi rõivaturul. Kuigi Tallinn on Euroopa mastaabis väike linn, on elanikel seal suur ostujõud,? ütles Mango PR-juht Georgina Pratginestos.

Viru keskuse Mango poodi külastab iga päev ligi 2000 inimest. See number on üsna korralik ja täiesti võrreldav Mango poodide külastatavusega suuremates Euroopa pealinnades.

Kasvab hooga

Esimene Mango pood avati Eestis aprillis, Leedu turul on Mango poed aga juba varasemast ajast. ?Perspektiivis tahame Tallinnas avada veel ühe poe ja lisaks ühe poe teises suuremas Eesti linnas ? Tartus,? ütles Pratginestos, lisades, et järgmise poe avamiseks on firmal vaja veel veidi turgu tundma õppida. Oluline on leida ka sobiv asukoht. Mango kavatseb avada veel ühe poe Riias ja ühe Vilniuses.

Mango rõivad on küll trendikad ja taskukohased, kuid mitte nii soodsad nagu eestlaste hulgas väga populaarse Hennes & Mauritzi kaubamärgi tooted. 73 riigis on kokku 700 Mango poodi. Zara brändi poode on 54 riigis kokku 729.

Võrdlus

Zara on soodsam, Mango kvaliteetsem

?? Moeajakirja Cosmopolitan Suurbritannia moedirektor Shelly Vella hindab Mangot eelkõige kui kõrgklassi brändi. ?Taskukohase hinnaga riided on mõeldud 17?25-aastastele noortele naistele,? rääkis ta. ?Mango poodide lettidelt leiab trendikad rõivad, mis on just sellele firmale omases stiilis tehtud kuidagi väga kantavateks. Mango reklaamid on alati väga seksikad, piisavalt jõulised, justkui modellid oleksid vahetult moelavadelt tulnud,? märkis Vella.

?? Modell Kristiina Heinmetsa hinnangul on Zara rõivad trendikad, kuid kvaliteet ei võimalda neid kanda kauem kui üks või kaks hooaega. ?Zara on odavam klass kui Mango, viimane on aga kvaliteetsem. Mango poed on butiigid, Zara poodides ei ole asjad nii ilusti sätitud.