Kompanii avaldas prognoosi, mille kohaselt tuleva majandusaasta kasum väheneb 6-12%.

Ettevõte juht Doug McMillon teatas, et ettevõte ostab tagasi 20 miljardi dollari eest aktsiaid, kuid see ei suutnud ära hoida aktsia 25 aasta suurimat päevast kukkumist. Aktsia kukkus päevaga 10%, mis on suurim päevane langus alates 1988. aasta jaanuarist. Aktsionärid kaotasid päevaga enam kui 21 miljardit dollarit. Aktsia eilne sulgemishind oli 60,03 dollarit.

Ettevõtte asutaja järeltulijatele Waltonitele läks see päev kalliks. Nende ettevõte Walton Enterprises kaotas aktsia languse tõttu päevaga 9,5 miljardit dollarit. Kui lisada veel S. Robson Waltoni ja Walton Family nimel olevad aktsiad, kasvab nende päevane kaotas 12 miljardile dollarile, kirjutab USA Today.

Investeerimisguru Warren Buffetti juhitud Berkshire Hathaway kaotas aktsia langusega päevaga 405 miljonit dollarit.

„Me suudame lühiajaliselt raporteerida põhiäri paremini ajades tugevatest tulemustest, kuid see ei ole piisav,“ ütles Doug McMillon New Yorgis investorite ees esinedes.

Ettevõte investeerib e-äri lahendustesse, kuna käibekasv aeglustub seoses internetikaupmeeste nagu Amazoni võidukäiguga.

Osaliselt oli tulemuste halvenemise taga kallim USA dollar, mis vähendab välismaal teenitu väärtust.

Ettevõte teatas, et ta kulutab kolme aasta jooksul miljardeid dollareid hindade alandamisse. See on põhjustanud hinnasõja kartuse, mis kukutasid ka rivaalide Targeti ja Home Depot aktsiaid.

„Investorid ootavad hinnasõda ja ma nõustun selle hinnanguga,“ ütles jaekaubanduse analüüsiga tegeleva ettevõtte TABS juhatuse esimees. „Need hinnasõjad ei tööta mitte kunagi igaühe jaoks. Need ei toiminud Wal-Marti jaoks isegi siis, kui neil oli Targeti ees edumaa.“

Käesolevaks aastaks prognoosis ettevõte käibe jäämist mullusele tasemele, sest kallim dollar avaldab oodatust suuremat mõju. Varem prognoosis ettevõte tänavu 1-2% käibekasvu.

„Prognoos tõi suure pettumuse,“ ütles Edward Jonesi analüütik Brian Yarbrough Reutersile. „Mis juhtub, kui need investeeringud ei vii suurema müügini. See on suur küsimärk.“

Ettevõte ehitab terve ladude võrgu e-äri teenindamiseks, mis on kallis kuid Wal-Marti arvates hädavajalik selleks, et Amazon ja teised ei varastaks neilt kliente.