Lastiliikide lõike oli suurimaks muutuseks vedellasti vähenemine 0,2 milj tonni ehk 10% võrra. Teiste lastiliikide mahud küll kasvasid, kuid selle mõju jäi kokkuvõttes väiksemaks, kui vedellasti vähenemisest tulenev, teatas ettevõte.

Eelarvega võrdluses oli sadamat läbinud kaubamaht aga siiski 0,28 milj tonni ehk 11% võrra suurem ning seda peamiselt vedellasti oodatust suurema mahu arvel.

Eelarvet ületasid ka teiste lastiliikide mahud, kõige vähem neist konteinerid. Reisijate arv kasvas jaanuaris võrreldes möödunud aasta sama ajaga kaheksa tuhande reisija ehk 2% võrra ja oli 0,53 milj reisijat. Kasv toimus peamiselt Tallinn-Helsingi liini reisijate arvu kasvu arvelt (+11 tuhat reisijat ehk +3%).

Läänemere idakalda peamiste sadamate võrdluses oli Tallinna Sadam 2011. aastal neljandal kohal, Primorski, Peterburi ja Klaipeda sadamate järel. Lähinaabritega võrreldes käitlesid Läänemere regioonis 2011. aastal endiselt enim kaupu Venemaa sadamad (53,4%), Eesti sadamate turumaht oli 14,1%, Lätil 19,4% ja Leedul 13,1%

Tallinna Sadama nõukogu esimehe Neinar Seli sõnul on hea meel tõdeda, et Tallinna Sadam on suutnud tugevas konkurentsis hästi püsida, sealjuures oma mahte endisega võrreldes suurendada.

„Eelmisel aastal kasvasid kõik Tallina Sadama sadamaid läbinud kaubagruppide mahud, välja arvatud puistlast ning reisijate arv tegi juba kolmandat aastat järjest absoluutse rekordi,“ ütles Seli.

Tema sõnul teeb praegu kõige suuremat muret just konteinervedude tagasihoidlik areng.
„Olgugi, et protsentuaalselt oli sadama konteinervedude kasv võrreldav konkurentide omaga, oleme absoluutarvudest rääkides siiski üsna tagasihoidlikus positsioonis,“ nentis Seli. Tema sõnul loodab ettevõte, et uue konteinerterminali valmimine toob siia uusi kaubavooge ning elavdab oluliselt ka selle valdkonna arengut.