Audi A3 1,8i Ambition

Pisi-Audi tundus veel paar aastat tagasi üsna uskumatuna, siiani on nelja rõngaga sakslane laienenud mudeli skaalas vaid ülespidi: A4, A6, A8. Nüüd on see olemas, neljameetrine Audi pesamuna A3.

Väike Audi skelett on sama mis Volkswageni uuel Golfil, kuid liha ja nahk on kõigi karvadega Audi. Golfi jahimaadele Audi siiski ei tungi, sihikule on võetud BMW 300-seeria Compact ning muud esinduslikud ja kallid väikeautod.

A3 ja Golfi aluspõhi, veermik kui ka mootorite valik tulevad ühised. Kinnitamata andmetel jõuab uus Golf turule ilmselt järgmisel aastal. Samale põhjale on ehitatud ka uus Shkoda Octavia ja uue põlvkonna Seat Toledo.

Audi puhul esmakordselt on leidnud rakendust põikimootor, mis viitab jällegi Volkswagenile. Sellest tulenevalt on ka A3 esiosa umbes 30 sentimeetrit Audi suuruselt järgmisest mudelist lühem. Tänu põiki asetsevale mootorile ja pikale teljevahele (2512 mm) on A3-l salong sama suur kui Audi A4-l.

Mootorite valik algab 1,6-liitrisest (100 hj) jõuallikast. Kasutust on leidnud ka Audi A4-lt pärit 1,8-liitrised jõuallikad, mille üks versioon on varustatud turboga. Hobuseid on neil vastavalt 125 ja 150. Nimestikku kuulub ka 1,9-liitrine turbodiisel (90 hj).

Tulevikus on mootori üla- ja alaossa oodata veel täiendust. Tootmisse tuleb sportmudel S3, mille mootoriks on 2,9-liitrine 200-hobujõuline VR6.

Kuigi A3-l on palju ühist tulevase Golfiga, on ta oma olemuselt siiski Audi. Ees ja taga ilutsevad neli põimunud rõngast ning kere vormid on Audile omaselt jämakad.

Esialgu on ta tootmises kolmeukselise luukpärana, kuid ilmselt 1998. aastal lisandub sellele ka viieukseline versioon.

A3 valmistatakse kolmes variatsioonis: Attraction, Ambition ja Ambiente ehk lahti seletatult lihtne, sportlik ja luksuslik.

Eesti Päevalehe hindamiseks oli jäiga sportvedrustusega 1,8-liitrine Ambition.

Sportversioonile omaselt jäik ja äkiline oli ta tõepoolest. Saksamaa kiirteedel oleks temaga lausa lust kihutada, kuid meie auklikel teedel võttis auto kõvadusega harjumine veidi aega. Siledale maanteel jõudes kadus esimene mõru maitse suust ning sportlik jäikus tundus isegi nauditav.

Auto teelpüsivus ja juhitavus on Audile omaselt hea. A3 rööbe on väikese auto kohta märkimisväärselt suur (ees 1513 ja taga 1493 mm), samuti hoidsid 15-tollised rehvid autot kindlalt teel. Igati heast küljest näitasid end ka A3 pidurid, mis on varustatud võimendi ja ABS-ga.

Mida ma aga kogu sõidu vältel ei suutnud omaks võtta, oli juhiiste.

Sportversioonile omaselt olid testiautol sportistmed kõrgete külgtugedega. Kuigi iste oli mitmes suunas reguleeritav (ka istmepadja kõrgus), jäi vähemalt allakirjutanul mugav isteasend leidmata. Peamiselt häiris istme liigne kõvadus. Pehmusega ei hiilanud ka tagaistmed.

Samas oli aga ääretult hõlpsaks tehtud ligipääs tagaistmetele. Esiistmed on varustatud nn Easy Entry süsteemiga, mis tähendab seda, et kui esiistme seljatuge vastavast kangist ettepoole painutada, liigub kogu esiiste (kaasaarvatud istmepadi) sujuvalt ette.

Kuigi on tegemist väikeautoga, ei pea tagaistujad ruumipuuduse üle kurtma. Esiistmete seljatugedesse on tehtud ka vajalikud põlveõõnsused. Ka ligi kahemeetrisel mehel jäi pea ja lae vahele veidi ruumi.

Tagaistmed on jaotatult allaklapitavad ning võimaldavad pakiruumi mahtu suurendada 1100 liitrini.

Väikesi sahtlikesi ja panipaiku võis igast nurgast leida. Näiteks auto dokumentidele on spetsiaalne hoiupaik roolisamba all. Vahesahtliga varustatud kindalaeka alt võib leida riiuli näiteks vihmavarju jaoks. Mõlemas ukses on lahtikäiv sahtel paberite jaoks. Lisaks võib ka esiistmete alt leida kaks panipaika.

Auto sisedisain on mõneti ebaaudilik. Audile omase suure näidikpaneeli asemel on väike "kühm". Väikese auto korral oleks suur armatuurlaud ka mõeldamatu. Näidiklaud on selle-eest selge ja sportliku disainiga. Eraldi kirjeldamist väärib aga kliimaseade, mis on automaatne ja digitaalsete näidikutega. Ventilaatorit sai elektroonselt reguleerida nii töörezhiimi kui ka puhumis suuna järgi.

Mootorimüra andis ennast päris valjusti kuulda, kuid ega ilma mürata sportversiooni ette kujutagi. 3500 pöörde juures olid mootori häälitsused päris nauditavad.

RAIVO MURDE