Ivar Kohv kommenteeris üleskutset, mis kutsus suuremaid kütusemüüjaid boikoteerima:

Tundub, et kütusemüüjatel on veel piisavalt arenguruumi, selgitamaks kuidas hinnad tegelikult kujunevad.

Ostes täna kehtiva jaehinnaga ühe liitri bensiini 95, tasub tarbija toote omahinna ca 7 krooni pluss maksudena riigile 9,6 krooni (aktsiis, käibemaks, vedelkütuse varumaks).

Järelejääv osa jaehinnast, mida müüja saab mõjutada, on läbi aastate püsinud küllaltki samal tasemel ning on suhtes koguhinnaga väike.

Keskmine marginaal kütuste jaemüügis automaatjaamades on kuni üks kroon liitri kohta, teenindusjaamades hinnaerinevuse võrra kõrgem. Sellest tuleb katta transpordikulud, kõik tanklatega seotud püsikulud ja arendada jaamadevõrku.

Analoogsed hinnaproportsioonid peavad paika kõigi Eesti kütuse jaemüüjate puhul, kes ostavad kauba suurematelt maaletoojatelt, olgu siis tegemist rahvusvahelise või kohaliku jaemüügiketiga.

Tänast olukorda mõjutavad negatiivselt püsiv tõusutrend mootorikütuste maailmaturul, tugevnev USA dollar ning kõrged maksumäärad.

Hinnakujundus on otseselt sõltuv toote ostuhinna sagedastest kõikumistest. Kui toote ostuhind tõuseb 30 senti liitrilt, siis tuginedes kirjeldatud proportsioonidele, ei ole pikalt võimalik jaehindade tõusu edasi lükata. Teisipäevane jaehindade tõus kajastab ostuhindade kallinemist eelmisel nädalal.

Müstilistest kasumimarginaalidest antud valdkonnas paraku rääkida ei saa. Kuna tegemist on äärmiselt konkurentsitiheda äriga, siis turg paneb ise asjad paika. Kui marginaalid kasvavad väljakujunenud tasemetest kõrgemale, alandab keegi hinda. Sageli on sellise algatuse eestvedajaks olnud just Neste. "Ebaterved" marginaalid tooks turule "kullakaevajaid" ja see ei oleks pikas perspektiivis hea.

Eesti kütuseturu tõeline probleem on hoopis nn hall kütus ehk käibemaksu- ja aktsiisipettused, millega osad kauplejad aitavad kaasa sellele, et riigil jääb raskel ajal saamata ligi miljard maksukrooni aastas. Pettuseäris liiguvad väga suured rahad ja kasuminumbrid on kordades suuremad kui ausalt äri ajajatel.