Andmeedastusvea tõttu ei avanenud Comdirect klienditele panka sisse logides mitte nende enda konto, vaid võõra kasutaja oma, kirjeldab Handelsblatt Online. Konto vahetus pärast iga uut sisselogimist. Viga võimaldas võõrkontodel ka ülekanded, ent siiani pole selge, kas taolisi tehinguid tõepoolest tehti.

Olukorda ei põhjustanud petuskeem ega küberrünnak, vaid eelnenud õhtul aset leidnud andmete dubleerimine, teatas panga esindaja. Viga lahendati süsteemi taaskäivitamisega kella kaheteistkümneks. Täpne teave toimunu kohta on veel selgitamisel.

Saksamaa virtuaalpanganduses on varem toimunud mitmesuguseid pettusi, kuid taolist kasutajate automaatset ümbersuunamist seni ette tulnud pole. Korduvad siseprobleemid internetipankades ja süsteemide haavatavus viirustele ja häkkeritele on Saksamaal esile tõstnud tehnoloogia skeptikud. Hohenheimi ülikooli panganduse professor Hans-Peter Burghof rääkis ajalehele Süddeutsche Zeitung, et selline tõrge näitab, kui ohtlik on tehnoloogiat usaldada. Erinevalt oma paljudest kolleegidest ei toeta Burghof mitte panganduse täielikku digitaliseerimist, vaid rõhub sularahatehingute säilitamise vajadusele.