Veeteede ameti laevaliikluse korraldamise osakonna juhtaja Are Piel rääkis Kuku raadio saatele “Päevapilk”, et kõrgemal tasemel selleteemalisi kohtumisi seni olnud pole, kuid madalamal tasemel kokkusaamisi Soome laevaliikluse korraldajatega on toimunud ja Veeteede amet on kursis, mis toimuma hakkaks.

“Kõigepealt on vaja õhata merepõhjas olevad miinid gaasitrassi teel ja hiljem kui gaasitrassi hakatakse rajama, siis ilmselt pannakse need piirkonnad laevaliikluseks osakaupa kinni,” rääkis Piel. “Meie asi on juhtida laevaliiklus nendest piirkondadest ringi.”

Pieli sõnul tuleks gaasitoru enam-vähem keset Soome lahte, natuke rohkem Soome poole. “Keset lahte on vett nii palju, et ehitustööd laevaliiklust nii väga ei sega,“ kinnitas Piel lisades, et aeg-ajalt tuleb ikka ühel või teisel põhjusel laevaliiklust ringi suunata ja see on tavapraktika, kuigi antud juhul oleks tegemist pikemaajalise tööga Läänemerel.

“Samas on ju kohad erinevad, toru pannakse ühte kohta ära ja siis liigutakse edasi ja tööpiirkond nihkub kogu aeg,” ütles Piel. Ta lisas, et tegelikult on praegu Soome lahe laevaliikluses seoses jääoludega analoogiline olukord, sest Soome pool on täiesti jääs ja enamus liiklust toimub Eesti poolel. Seda, et laevaliikluse ümberkorraldusi vedajatele kompenseeritaks, Piel ei usu. “Tegemist on tavapraktikaga ja vajalik ringisõit vaid paarimiilise ringiga, mis pole laeva jaoks suur,” kinnitas Piel.