"Autoliisingu võimalused on täna väga laiad erinevate autoliisingu toodete näol. Nordea Liising pakkus majanduskriisi aastatel ja pakub ka sel aastal aktiivselt kõigile soovijatele autoliisingut. Autoliisingu sissemaksu tasemed on sõltuvalt autost ja kliendi maksevõimest alates 10 protsendist kuni 30 protsendini, meie klientide tänane keskmine sissemaks on 17-18 protsendi kandis. Üldjuhul lisagarantiisid autoliisingus ei kasutata välja arvatud juhtumitel kui on tegemist väikeettevõtetega, millel on 1-2 omanikku ja ettevõtte finantsseis ei ole piisavalt heal tasemel. Sellisel juhul kasutatakse üsna tihti omanikest eraisikute käendusi lisatagatisena," sõnas Kuus.

Nordea Liisingu klientidelt tagasitulnud autode park on täna orienteeruvalt 100 autot, see number on kriisiaastatega võrreldes vähenenud ligi 3 korda.

"Nordea puhul ei vasta tõele, et pakkusime autoliisingu soovijale esmalt või ainuvõimalusena autot meie oma platsilt. Nordea Liising ei ole ei pool aastat tagasi ega ka praegu oma olemasolevatele ja uutele klientidele pealesurunud oma tagasitulnud autode laost kasutatud autosid. Kes on soovinud saada finantseeringut uuele autole, see on seda Nordea Liisingust ka saanud," sõnas Kuus.

Nordea Liising oli eelmisel aastal väga aktiivne uute autode liisija, rääkis Kuus, finantseerisime kokku 2 458 uut sõiduautot.

"Olime teist aastat järjest turuliidrid turuosaga 37 protsendiga. Samas
Nordea Liisingu kliendid tagastasid eelmisel aastal meile 419 sõiduautot. Jaanuaris liisis Nordea Liising kokku 225 uut sõiduautot, turg on selgelt aktiviseerunud viimase 3-4 kuuga. Meie kliendid tagastasid meile 26 sõiduautot samal ajal," sõnas Kuus.

Mootorrataste ja paatide liisingud ei ole hetkel väga aktiivsed, märkis liisingu juht ja lisas, et nõudlus on suhteliselt tagasihoidlik.

2See ei moodusta isegi 1 protsenti koguturust. Nordea Liising on valmis mootorrattaid ja paate endiselt liisima ning ootame sel aastal siin ka mõningast nõudluse kasvu meie klientide poolt," sõnas Kuus.

"Autoliising peaks 2011-2012 aastatel oluliselt hoogustuma võrreldes kriisiaastatega, ennustame turukasvu 30-35 protsenti. Autopark vajab loomulikku väljavahetamist, 2 kriisiaastat on olnud suhteline vaikelu selles osas. Liigume lähemal 1-2 aastaga tagasi Eesti elanike ja ettevõtete rikkust arvestava normaaltaseme suunas, mis meie hinnangul oleks 15-20 000 uue sõiduauto ostu aastas, lisaks teist samapalju kasutatud autosid," sõnas Kuus.

Tarbijakäitumise osas ootame tendentsi jätku, sõnas Kuus ning lisas, et ostjate ostuotsused on väga pragmaatilised ja lähtuvad enam iga inimese reaalsetest igapäevavajadustest ja rahakoti suurusest.

"Kindlasti jätkub mõnevõrra trend, et eratarbijate poolt eelistatakse osta mõnevõrra kasutatud sõidukeid ning samuti pööratakse suurt tähelepanu autode ökonoomsusele ja turvalisusele. Eraisikute osa autode ostutehingutes suureneb, kuna ametiautode kasutamine muutub aina keerulisemaks ja maksutase ettevõtete autodele kasvab endiselt edasi. Autode margi ja mudeli ostuotsuseid mõjutavad väga olulisel määral ka konkreetsete sõiduki markide ja mudelite kindlustustuskulud, mis võivad tihti olla isegi sama autokategooria siseselt väga erinevad," sõnas liisingu juht.