20 000 kundest enam kui 3000 läksid robotnõustaja nõustamise järel tehinguteni, mille kaudu on investeeritud 23 miljonit Rootsi krooni. Nordea tahab aasta lõpuks viia kasutajate arvu 50 000ni ja investeeritud kapitali 300 miljoni Rootsi kroonini. Panga varahaldusüksuse hallata on umbes 330 miljardi euro väärtuses varasid.

Nordea käivitas digitaliseerimise projekti, mis panga juhatuse esimehe Casper von Koskull plaanide kohaselt viin umbes 6000 inimese koondamiseni, kuna pank vajab vähem töötajad ja rohkem automatiseerimist. Nordea teeb Apple Pay'ga koostööd digimaksete pakkumises, mis viis läinud aastal klientide poolt rekordnõudluseni.

Enamus Nora kliente on kuni 40-aastased kunded, kuigi robot on iseäranis populaarne ka 50- kuni 60- aastaste naiste seas, ütles Nordea varahalduse kaasjuht Katja Bergqvist.

Skandinaavia finantstehnoloogiaettevõtted teevad üha rohkem äri, mis vanasti oli suurpankade pärusmaaks. See on pannud pangad surve alla, et mitte maha jääda.

„Me kõik uurime ja õpime üksteiselt,“ ütles Bergqvist. „Ma ei suhtu teistesse osalistesse kui konkurentidesse, kuna anname palju nõu tänu oma hiiglaslikule kliendibaasile.“

Mõned pangad kogevad, et nende teenuste automatiseerimine ei vasta täies mahus regulaatorite nõudmistele. Taani suurim pank Danske Bank murdis hiljuti piike finantsinpektsiooniga, kuna robotnõustaja ei suutnud täita investorite kaitsmise reegleid. Bergqvist ütles, et Nordea uuris Danske Banki juhtumit ka plaanib tuua Nora Taani turule juba käismaolevas kvartalis. Soomes on käimas Nora turuletulek ja Norras peaks Nora toimetama veel enne suve.

Nordea korraldas hiljuti ümber oma varahalduse üksuse äri, et keskenduda digitaalsele pakkumisele. Ümberkorralduste raames loodi digitaalse varahalduse üksus.