„Estonian Airi omanikud ehk riik oleks pidanud kogu „suurushullustus“ projektile juba varem pidurit tõmbama. Eraomanikega firmas ei oleks kahjum nii suureks kasvanud - strateegia oleks uuesti ülevaadatud ja muudatused sisseviidud. Estonian Airi viimaseid kahjuminumbreid vaadates, oleks erafirma ammu juba püsivalt maksevõimetu,“ ütles Uustal pressile saadetud teates.

„Veel eelmisel aastal moodustasid Estonian Airi koguklientide hulgast 10 protsenti tšarterreisijad, nende seas ka Novatoursi kliendid. Paraku jäi 2011. aasta firmale ka viimaseks tšarterlennu aastaks. Seoses lennukite vahetustega, kaotatas Estonian Air tšarterlendude osakonna ja suhtlus Eesti reisikorraldajatega katkes,“ selgitas ta.

Uustal nentis, et Estonian Airi juhtide valitud strateegia ei kandnud vilja. Uued lennukid on küll säästlikumad, kuid maksimaalne lennuraadius populaarsete puhkusesihtkohtade jaoks liiga väike. Samas toodavad paljud senised liinid Estonian Airile kahjumit juurde.

Tšarterturism on mõõnast taastunud arvatust kiiremini ning reisijate mahud kasvufaasis. „Kui Estonian Air oleks mõttetute liinide asemel jätnud ellu tšarterlendude osakonna, koos paari korralikuma Boeinguga, Airbusiga, oleks nende majanduslik hetkeseis märksa roosilisem. Mõtlemisainet siin kindlasti on,“ märkis Uustal.

Praegu on võtnud enamuse Eestist väljuvatest tšarterlendudest enda haardesse SmartLynx Airlines, hoides selles vallas tugevaid positsioone üle Euroopa. Uustali hinnagul oleks Estonian Airi tšarterlendude teenuse taastamine väga vaevaline protsess, kuna turul on juba kohalik tugev tegija.