Tallinnast Moskvasse ei lenda praegu ühtegi lennukit, sest Eesti ja Vene lennundusvõimud ei suuda kokku leppida, milliste lennukitega sõita tohib.

Parimal juhul taastub lennuliiklus pärast 24. aprillil toimuvat Eesti ja Vene lennundusvõimude kokkusaamist Moskvas.

Vene kütusefirma Lukoili Eesti esinduse juhatuse esimees Juhan Toel ütles, et Tallinna–Moskva lennuliini katkemine mingit olulist majanduskahju ei põhjusta. "Eks ta ebamugav muidugi on, aga rongid ju sõidavad," ütles Toel.

"Tallinnast Moskvasse lendavad kas kaks operaatorit või mitte ükski," ütles lennuameti peadirektor Toomas Peterson. Senini lendasid Tallinna ja Moskva vahel Estonian Air ning Aeroflot. Aeroflot aga andis oma lennuõiguse partnerlepinguga teisele Eesti operaatorile, ELK Airwaysile. "Vene lennuamet ei luba Estonian Airil Moskvasse lennata, seega keelasime me ELK Airwaysil lendamise," märkis Peterson.

"Lennud katkesid sest me tahtsime liinile suure Boeingu asemele panna väiksema Fokkeri," ütles Estonian Airi asepresident Toomas Leis. "Moskva liinil sõitis keskmiselt 25-30 inimest reisi kohta ning 107 kohaga Boeingu käigus hoidmine ei olnud mõttekas," selgitas ta.

Fokker-50, millega Moskvasse lennata kavatseti mahutab 48 reisijat. Fokkeri lennuaeg Moskvasse on kaks ja pool tundi Boeingu ühe tunni ja neljakümne minuti asemel.

"Vene lennuamet teatas, et seda tüüpi Fokkerid ei ole Venemaal sertifitseeritud ning nendega lennata ei tohi," ütles Leis. "Samas näiteks Air Baltic lendas täpselt sama tüüpi Fokkeritega eelmine aasta läbi Moskva vahet," märkis ta.

ELK Airwaysi president Alexandr Beloussov kinnitas eile, et Estonian Airi Fokkeritega ei tohi tõepoolest Venemaal lennata. "Estonian Air võiks ju ilma takistusteta Boeingutega edasi lennata," nentis ta.

Beloussovi hinnangul võib Estonian Airil olla majanduslikke raskusi, sest firma lõpetas ära ka lennud Helsingisse.