Oktoobris müüdi 30% võrra rohkem tarbesõidukeid, kaubaks läks ka 20 elektri- ja hübriidautot
Võrdluseks: 2012.a. septembris olid vastavad näitajad 1560 ja 262. 2011.a. oktoobris oli uute sõiduautode müügitulemuseks 1335, tarbesõidukitel 268 ühikut.
Protsentuaalselt tõusis sõiduautomüük septembriga võrreldes 2% ja eelmise aasta oktoobriga võrreldes 10%. Tarbesõidukite müük kasvas aga oluliselt rohkem – praktiliselt 30 protsendi võrra.
Markidest on esikolmik olnud sel aastal stabiilne – Toyota liidrikohal, järgnevad Škoda ja VW. Järgmised kohad on käinud käest-kätte, oktoobris jagasid 4.-5. kohta KIA ja Subaru.
Viimase kõrget kohta müüdud uute sõiduautode tabelis ning turuosa ca 7% tuleb hinnata väga heaks tulemuseks seni rohkem neliveolise nišiautona tuntud margile. Subaru on tõusvat joont näidanud juba viimasel paaril aastal.
Tööautodest olid edukamad Peugeot, Mercedes-Benz, Renault, Citroen ja Scania ning Volvo. Erineva mahuga kaubikute kõrval müüdi koguni 113 raskeveoautot.
Elektriautode müüki panustas läinud kuul vaid Nissan Leaf 6 autoga. Oluliselt rohkem lisandus aga hübriidautosid – tervelt 14 viielt eri tootjalt, teiste hulgas ka Audi ja Lexus.
“Oktoobrikuu tulemusega võib rahul olla. Rõõmu teeb tarbesõidukite müügi tõhus kasv – töövahendite ostmine näitab, et transpordisektoris on rohkem tööd ja leiba. See lubab ka tulevikku positiivsetes värvides näha. 20 üksikostjatele üleantud elektri- ja hübriidautot on küll koguseliselt ja osakaalult vähe, kuid ökonoomiale lisaks on ka keskkonnateadlikkus vähehaaval jõudmas autoomanike teadvusse”," märkis AMTEL-i tegevjuht Arno Sillat.