Projekteerimisvaldkonna spetsialistid on Väo liiklussõlme lahenduse suhtes ülikriitilised ja nendivad, et liiklussõlme lahendus on selgelt Olerexi nägu. Kurioosseks muudab olukorra, et ristmiku lahendust peetakse lausa liiklusohtlikuks, kirjutab Äripäev.

„Kui eelmisel aastal toimus sellesama Väo liiklussõlme ehitusprojekti ekspertiisi hange, siis meie ei näinud võimalust osaleda, kuna projektlahendus ei vastanud meie hinnangul ohutu tee projekteerimise nõuetele,” sõnas Ramboll Eesti ASi projekteerimisosakonna juht Raul Vibo. Ta lisas, et ettevõtte Soome kolleegid andsid ühemõttelise hinnangu, et maanteeamet ei peaks sellist projekti üldse heaks kiitma, rääkimata sellest, et selle järgi ehitama hakataks. Vibo selgitas, et Väo projektlahendus näeb paraku ette kinnistutelt otse juurdepääsud ning juurdepääsude peale- ja mahasõidud on ühendatud otse liiklussõlme rampide külge. "Tulemusena muutub sõlmes orienteerumine väga keeruliseks ning tekivad täiendavad konfliktid," nentis ta.

Niisiis on kahtluse alla sattunud linna ja riigi ühe olulisema Väo liiklussõlme kavandatava lahenduse liiklejasõbralikkus. Õli valab tulle asjaolu, et paralleelselt Väo sõlme detailplaneeringut ja Olerexi tellimisel tee-ehitusprojekti koostav AS K-Projekt keeldus ehitusprojektile tellitud liiklusohutuse auditit avalikustamast.

Liiklusohutuse kõrval kerkib tugevalt esile küsimus, miks ikkagi on kütusefirma Olerex otsustanud rahastada mastaapse liiklussõlme projekteerimist, mis pole sugugi odav lõbu. Erinevad projekteerijad pakuvad sõlme ehitusprojekti hinnaks vahemikku 200 kuni 400 tuhat eurot (3-6 miljonit krooni). Iseensesest võib pidada positiivseks erafirma ja riigi koostööd, ent kui koostöö sildi all maksab erafirma kinni oma ärihuvide mõjule pääsemise, peituvad niisuguses koostöös tõsised ohud.