Olerexi tegevjuht Piret Miller selgitas, et eelmise aasta septembris saadeti vabariigi valitsusele kooskõlastamiseks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis algatatud EL-i direktiividest tulenev vedelkütuse seaduse (VKS) muutmise seaduse eelnõu, milles reguleeritakse transpordis kasutatava biokütuse käitlemine ning sätestatakse transpordis kasutatava biokütuse osakaalu suurendamise normid.

„Riigi eesmärk peab olema paindliku biokütuste süsteemi loomine, mis tagab biokütuste kohustuslikuks muutmisel kütusehindade väikseima võimaliku tõusu. Kiirustades seaduse muutmine seda ei taga,” ütles Miller.

Milleri sõnul esitasid Eesti kütusefirmad ja rafineerimistehaste esindajad majanduskomisjonile ettepanekud, kus toodi välja, et biokütuste kasutuselevõtmisega seonduv peab olema paindlik nii tehniliste lahenduste kui ka kütuste võimalike tarneallikate osas. „Kasutusele võetav süsteem peab olema lihtne, kuluefektiivne ning riiki ja ettevõtteid vähekoormav. Turuosalistele tuleb pakkuda võrdseid konkurentsitingimusi – nii kütuste tarnijatele kui ka kütuste hulgi- ja jaemüüjatele,“ lausus Miller.

„Riik ei tohi uusi regulatsioone kehtestada nii-öelda üleöö, sellele tendentsile on korduvalt tähelepanu juhtinud ka õiguskantsler,“ märkis Piret Miller, lisades, et hetkel eelnõu aga muudatusteks mõistlikku aega ette ei näe. „ Seaduse vastuvõtmine praeguses redaktsioonis ergutab pigem kütuse hinnatõusu,“ kinnistas Miller. „Ka täna valmistab meile muret kütusehinna erinevus Lätiga, eriti veel seetõttu, et Läti ei kavatse järgmisest aastast kütuseaktsiisi tõsta ega biokomponendi nõuet jõustada. Seepärast võiks seadus jõustuda 1. maist 2018,“ rääkis ta.