Alaealiste tervise eest seisev organisatsioon Children’s Food Campaign on juba aastaid kritiseerinud viisi, kuidas ürituse suursponsorid nagu Kellogg’s, McDonald’s ja Coca-Cola spordivõistlust suhkru- ja rasvarikaste toitude reklaamimiseks kasutavad. Näiteks on Kellogg’si kõrge suhkrusisaldusega hommikuhelveste pakkidel kujutatud olümpial osalevaid sportlasi ning Coca-Cola andnud oma #thatsgold (#seeonkuld) kampaania raames välja kuldmedali ja olümpiatõrviku disainiga magusainetest pungil tooteid. Lisaks on M&M välja andnud Brasiilia lipuvärvides kommid.

„Ladina-Ameerikas on just kaks firmat – Coca-Cola ja McDonald’s – ülekaalulisuse ja diabeedi peamised põhjustajad. Nad eitavad teaduslikke tõendeid oma toodete kahjulikkuse kohta, mõjutavad lapsi, kasutavad eksitavaid reklaame ja investeerivad miljoneid dollareid, et takistada seadusi, mis üritavad neis riikides ülekaalulisust ja kroonilisi haigusi peatada ja ennetada,“ rääkis The Guardianile Maailma Terviseorganisatsiooni ülekaalulisusega tegeleva haru strateegiajuht Tim Lobstein, lisades, „Olümpia peaks olema inimvõimete ja -progressi teejuht, mitte koht, kus kehvale toidule antakse kuldne aupaiste.“

Brasiilia toitumisteadlase Fabio Gomesi sõnul käituvad ettevõtted vastutustundetult, sihtides turunduses lapsi, saates koolidesse kostüümides töötajaid ning levitades suhkrurikkaid jooke ja energiarohkeid toite, mis on vastuolus Brasiilia ametlike toitumisjuhistega.

Tootjad väidavad, et reklaamide piiramine ja sponsorluse vähendamine piiraks spordirahastust ning tähendaks kokkuvõttes ka inimeste tervisliku liikumise vähenemist. Kellogg’si esindaja teatas The Guardianile: „Me pakume laia valikut erineva suhkrutasemega hommikuhelbeid ja suupisteid; meie helbed sisaldavad 3% kuni 10% päevasest soovituslikust suhkrukogusest, suupisted aga 5%-20%.“ Samuti leidis Kellogg’s, et nende tooteid tarbitakse paljudes Briti majapidamistes ning need kuuluvad mitmete sportlaste tasakaalustatud einete hulka, mistõttu on firma ka Suurbritannia olümpiameeskonna uhke sponsor.