Enim müüakse oma kaubamärgi alt piimatooteid, kõige väiksem on see osakaal liha- ja pagaritoodetes. Eesti ketipoodides pakutavatest toiduainetest müüakse umbes 9% nii-öelda private label'i ehk oma kaubamärgi alt, kirjutas Äripäev.

Kuigi Euroopas on omatoodete osakaal suurem, võiks see Eestis veel väiksemgi olla, hindas Potisepp. Samuti võiks suurem olla Eesti toodete osakaal kauplustes.

"Meie uuringu järgi toovad tarbijad välja seda, et omatooted ei tekita usaldust, sest keegi ei tea, kus see toodetud on. Toiduainetel on seos päritolumaaga oluline. Rõhutakse hinna peale, aga tihtipeale on hind ja kvaliteet toiduainetel ikkagi väga selgelt seotud," ütles Potisepp.

Hea lugeja, milliseid omatooteid kauplustest ostad ning miks?