Omniva tööd puudutavate kaebuste laine sai alguse lõppeva nädala teisipäeva õhtul kella 21 ajal, kui Delfi poole pöördus naisterahvas, kes oli läinud esmaspäeval pärast paki kohalejõudmisest teavitava sõnumi saamist pakiautomaati sellele järgi. Küll aga ootas teda seal tühi kapp, pakki, mida ta ootas, seal ei olnud.

„Helistasin sealt kohe [Omnivale] ja rääkisin probleemist. Lubati tegeleda sellega ja tagasi helistada, aga mida polnud, oli tagasi helistamine. Helistasin uuesti korduvalt. Vastuseks ainult, et tegeleme ja helistame tagasi,” kirjeldas naine, kes ootas pakiga kombekat oma 6-kuulisele lapsele, kellega ta pidi teisipäeval arsti juurde minema.

„Minul ei ole autot tagumiku all. Ma liigun ühistranspordiga. Ja nüüd ma enam ei kujutagi ette, kuidas ma lapsega arstile saan. Kas keegi Omnivast tuleb autoga ja viib meid ära?” kirjutas ta kaebakirjas postifirmale. Kuigi lõpuks leiti ta pakk üles, ei oldud nõus seda teisele inimesele väljastama, mistõttu ei saanudki naine soovitud ajaks pakki kätte.

Pakk seisab juba 2 ja 3 nädalat

Reede õhtul kella 20 ajal laekus järgmine vihje, kus märgiti, et Omniva on oma tööga jännis. „Pakid ei liigu juba nädal aega. Kliendid marus. Ise pole ka pakki saanud, kuigi helistan iga päev sinna,” kirjeldas probleemiga silmitsi seisnud mees.

Värskeim kaebus laekus laupäeval kella 14 ajal, kui meesterahvas, kelle lapse 300-eurosed eritellimusel tehtud prillid on juba üle kahe nädala sorteerimiskeskuses seisnud, tõdes, et Omniva ei tööta, postpakid seisavad. „Laps ei saa käia lasteaias ja koolis, kuna silmad on +7 ja +6,” kirjeldas mees.

Ta lisas, et tema tuttaval on ligi 1000 eurot maksev eritellimusel tehtud suu valvur (kapa) juba 3 nädalat kadunud olnud. „Arsti ametlik soovitus on koheselt uus tellida või paari nädala pärast peab uuesti breketid peale panema. Nii et normaalne elu on häiritud,” lausus mees.

Ka temal oli Omniva klienditeenindusega halb kogemus. Esiti ei saanud ta kuidagi liinile, lõpuks lubati tagasi helistada, kuid mitu päeva seda ei juhtunud. Kui see lõpuks toimus, lubati, et probleemiga tegeletakse, samas on juba kaks nädalat ta lapse prillid sorteerimiskeskuses seisnud ja kätte ta neid saanud ei ole.

Kaheks nädalaks on pakkide saatmises probleeme

Omniva meediasuhete juht Mattias Kaiv ütles, et ettevõte töötab praegu tegelikult rohkem kui kunagi varem. „Praegusel kolimisperioodil käib saadetiste sorteerimine samaaegselt nii vanas logistikakeskuses Pallasti tänaval kui ka uues logistikakeskuses Rukki teel. Ühtlasi on samal ajal ka jõulumahtude periood juba kätte jõudmas,” kirjeldas ta.

Küll aga tõdes Kaiv, et kuna perioodil 5.- 18. november viiakse lõplikult ellu logistikakeskuse kolimisega seotud ümberkorraldused ning juurutatakse uued protsessid, võib selles ajavahemikus ümberkorralduste mastaapsuse tõttu esineda tavapärases pakkide liikumise protsessis ja kiiruses kõrvalekaldeid.

„Kuigi valdav osa saadetisi saab kenasti ja õigeaegselt kohale viidud, siis paraku on siiski ka väike osa saadetisi, mille tarne on kolimisprotsessi käigus viibinud. Kuna alles õpetame uut liini meie pakkidega tegelema, siis osa saadetisi, eeskätt neid, mis on erikujulised või eritingimustega, võivad hilineda ja uue nädala alguseks saame nendega joonele,” rääkis Kaiv.

Tema sõnul palub Omniva kõigilt neilt, keda kolimine mõjutab, kannatlikku meelt ja mõistvat suhtumist. „Muudatused on ette võetud selleks, et pakkuda teile edaspidi kiiret ja uue kvaliteediga teenust,” lausus ta.

Ametlikult alustab uus Tallinna külje alla Jürisse jääv sorteerimiskeskus tööd algava nädala esmaspäevast, 12. novembrist.