Majandusraskustesse sattunud Baltmotors ei tohi enam tegeleda Opeli sõiduautode müügiga, sest eelmisel nädalal lõpetas Opeli tehas automüüjaga diilerlepingu.

Baltmotorsi suurima võlausaldaja Ühispanga riskikapitali osakonnajuhataja Guido Gritsenko kinnitas, et Baltmotors jäi diileriõigustest ilma, kuid ta ei välistanud võimalust, et Opeli tehas annab tulevikus Baltmotorsile taas õiguse Opeleid müüa.

Eesti Päevalehe andmeil on Baltmotorsi omakapital 18 miljoni krooniga miinuses ehk ettevõttel on kohustusi rohkem kui vara. Gritsenko sõnul on firma kahjumis, kuid automüüjal on vara vähemalt 30 miljoni krooni eest.

Baltmotorsi kohustused Ühispanga ees on müügi-teeninduskeskuse ehitamiseks võetud laen ning garantiid Opeli sõiduautode väljaostmiseks tehaselt. Gritsenko sõnul ei vasta tõele ajakirjanduses ilmunud väited, nagu oleks Baltmotorsi võlg Ühispangale 34 miljonit krooni. "See summa on väiksem," sõnas ta, kuid keeldus täpset laenusummat nimetamast.

Gritsenko lükkas ümber väited, mille kohaselt Ühispank omandas võla tagatisena Baltmotorsi aktsiapaki. "Meie antud laen Baltmotorsile on tagatud hüpoteegiga ning pangal pole tema aktsiatega midagi peale hakata, pealegi pole aktsiate väärtus kõrgem kui üks kroon," ütles ta.

Gritsenko sõnul müüsid Baltmotorsi eraisikust omanikud Allan Aru ja Toomas Nirgi oma aktsiad Geenus Grupile, kes kavatseb teha muudatusi firma juhtkonnas ning nõukogus. Eesti Päevalehe andmetel on Geenus Grupi näol tegemist riiulifirmaga.

Gritsenko sõnul lubas Geenus Grupp jätkata Baltmotorsi tegevust ning võttis enda kanda kõik automüüja kohustused. "Võib-olla on tegemist vaheetapiga, sest [Saabi ja Jaaguari esindaja] Viking Motors on endiselt huvitatud Baltmotorsi ostmisest," lisas ta.

Viking Motorsi tegevjuhi Üllar Tanibergi sõnul läbirääkimised Baltmotorsi ostmise üle käivad. "Iseenesest oleks põnev Opeli müügiga tegeleda, kuid praegu on seda vara kommenteerida," sõnas ta.

Baltmotorsi nõukogu esimees Allan Aru keeldus eile Eesti Päevalehe küsimustele vastamisest.

Baltmotorsi omanikud on alates aasta algusest pakkunud firmat müüa enamikele Eesti autofirmadele, sest ettevõte on tõsistes majandusraskustes. "Autode müük ei ole läinud nii hästi kui tahaksime, ja ühinemine oleks otstarbeks," ütleb Baltmotorsi tegevdirektor Ants Kulgevee aasta alguses Eesti Ekspressile. Ta kinnitas, et jutt käib firmade ühinemisest, mitte osaluste müügist.

Baltmotorsi eelmise aasta kahjum oli umbes miljon krooni.

Opelite müük

Tänavu kolme kuuga on Eestis müüdud 88 Opeli sõidu- ja tarbeautot, millest Baltmotors müüs 23. Tallinnas ja Pärnus tegutseb Opeli esindamisega AS Ascar ning Tartus AS Carring.

BALTMOTORSI MÜÜK

jaanuar 5 autot

veebruar 5 autot

märts 13 autot