Eesti ettevõtja pole sugugi endasse tõmbunud individualist. Üha enam ettevõtjaid eelistab kasutada konkurentide analüüsimiseks kuluvat aega oma firma arendamiseks, end maailma trendidega kurssi viia või leida võimalusi, kuidas konkurentsist edukas koostöö voolida. Et ettevõtjaid rohkem arendustööga tegelema innustada, korraldab EAS-i innovatsioonidivisjon õppereise nii Eestisse kui ka välismaale, ütleb EAS-i innovatsioonidivisjoni innovatsioonivõimekuse juht Aali Lilleorg.
EAS korraldab 2012. aastal neli õppereisi, mis innustavad ettevõtjaid arendusega tegelema. Kuidas see tegevuskava paika pandud on?
Oleme sel aastal oma õppereisid planeerinud nii, et ettevõtjatel oleks võimalus innovatsiooni teemadel saada juurde teadmisi ja näha-kuulda kogemusi, kuidas firmades arendustegevusi ellu viiakse. Enne reisi viime läbi ka teemat tutvustavad seminarid ja töötoad, et sihtkohta jõudes oleks teoreetilised teadmised juba olemas ja tutvutud ka esmaste praktiliste näidetega. Sel aastal on võimalik ettevõtte arendustegevust õppida järgmistel teemadel: ärimudeli innovatsioon, väärtusahela innovatsioon, tootearendus ja selle protsessid.

Mida ettevõtted enim võidavad?

Ettevõtjad saavad juurde uusi teadmisi mitte ainult loengust kuulatuna ja raamatust loetuna, vaid ka väga praktiliste kogemuste kaudu. Õppimise juures on oluline moment just elamusel, ja seda saavutame selle kaudu, et igal reisil on võimalik külastada maailmanimega või -tasemel ettevõtet, mis mingist aspektist avaldab tõsist muljet. Ligi nädala kestva õppereisi jooksul saavutatakse selline omavaheline kontakt, et jutuajamistes mainitud arengulubadused viiakse ellu ja jagatud mured lahendatakse tekkinud grupi toel.

Miks peaks ettevõte huvituma õppereisil osalemisest?
Koolipingis ei näe ega kuule seda, mis saab reaalsetes kogemuslugudes selgeks. Grupp koosneb ettevõtete tippjuhtidest ja omanikest ning osalejal on võimalik
n-ö nõustamist saada välisriigi innovaatiliste ettevõtete juhtidelt nende kogemuslugude kaudu. See on suurim väärtus.

Mida peab ettevõte õppereisidel osalemiseks tegema?

Ettevõtjad peaksid enne õppereisi jõudma tõdemusele, et ilma arendustööle tähelepanu pööramata ei ole võimalik konkurentsis püsida. Enne õppereisi oleks vajalik teoreetiline baas endale tuttavaks teha eelseminaridel ja temaatilistes töötubades. Õppereisile saab ettevõtja, kes on oma tahet avanud motivatsioonikirjas ja see vastab ka eesmärkidele.
Seminarid ja töötoad on ettevõtjatele tasuta, õppereisi maksumusest kaetakse 50% EL-i Sotsiaalfondi vahenditest. Maksumus sõltub sihtkohast ja ettevõtja peab arvestama kuludega alates poolest tuhandest eurost lähemate ja odavamate riikide puhul kuni ligi 2000 euroni näiteks Jaapani puhul.

Kas varasem kogemus on näidanud, et mõni Eesti tööstusettevõte sai tänu õppereisidele ka otsest kasu?
Õppereisi suureks väärtuseks on külastatavate ettevõtete juhtide ja reisil osalevate ettevõtjate juhtimiskogemuste vahetamine. See on väärtus, mida enne reisi on raske hinnata, ning pärast reisi on avastus ja emotsioon kasulikkusest uskumatult suur. Senistel innovatsiooni õppereisidel käinud tõdevad, et tõesti on toimunud silmaringi avardumine ja koos kogetu annab võimaluse arendamise teemade arutelusid omavahel jätkata. Õppereisil kokku saanud jätkavad pärast reisi üksteise ettevõtetega tutvumist ja aitavad nii kaasa õpitu ja kogetu ellurakendamisele.


2012. aasta tegevuskava
I teema: „Ärimudeli innovatsioon”
Õppereis Rootsi: 26.–30. märts (reisil vaadeldakse Juhan Bernadti kaasabil ärimudeli uuendusi eri suuruse ja sektoriga ettevõtetes marsruudil Göteborg-Stockholm).
II teema: „Väärtusahela innovatsioon: bränd ja disain”
Seminar: 12. aprill
Töötuba: 24. aprill
Õppereis Prantsusmaale: 21.–25. mai
III teema: „Tootearendusprotsesside juhtimine”
Seminar: juuni
Töötuba: august
Õppereis Jaapanisse: september
IV teema: „Tootearenduse juhtimine”
Seminar: september
Töötuba: oktoober
Õppereis Sloveeniasse: november

Tegevuskava ja taustaga saab tutvuda: www.eas.ee/innovatsioonireaktor

KOMMENTAAR

Ulvi Kala,
Baltic Intertex OÜ juhatuse liige
Õppereisid – milleks?

Olen veendunud, et paljudele toob sõna „õppereis” kohe muige näole. Eks see ikka üks pidu ja pillerkaar ole! Miks peab käima tootearendust või ärimudeli innovatsiooni õppimas Itaalias või Hiinas? Või õppereis Eestis – naerukoht! Kui mul huvi on, siis loen parem ühe õpetliku raamatu läbi, käin seminaridel ja koolitustel! Sellised arvamused on elust ja inimestelt enestelt.
Julgen väita, et sellised arvamused on väga küünilised ja kitsarinnalised. Mul on olnud võimalus osaleda EAS-i korraldatud õppereisidel nii Eestis kui ka välismaal, mis kummutab mõlemad müüdid.

LOE VEEL:

Jaga
Kommentaarid