"Eesti mahlaturul pole tugevaid kaubamärke välja kujunenud," seletas Leis. "Samuti eeldame mahla tarbimise jätkuvat tõusu."

Kui viis aastat tagasi tarbis eestimaalane 12 liitrit mahla aastas, siis tänavu tõuseb see näitaja 18 liitrini. Prognooside kohaselt joob iga Eesti elanik viie aasta pärast 22-23 liitrit mahla aastas.

"Miks peaks Läti mahlatootja Gutta olema Eestis turuliider," viitas Leis soovile kärpida eelkõige Gutta turuosa ja lisas, et Lätis on turuliider Läti teine mahlatootja Cido.

Gutta mahlade maaletooja, ASi Hadleri Hulgikaubandus juhataja Toomas Hurda andmeil kuulub põhibrändile Gutta viiendik Eesti mahlaturust. "Koos kõrvalbrändiga Samba on Gutta turuosa 27 protsenti," täpsustas Hurt.

Ösel plaanib järgmisel aastal turustada Eestis umbes 3 miljonit liitrit mahla. Kavas on minna ka Läti ja Leedu turule.

Ösel Foods on mahlabrändi nimeks valinud Aura. "Kui enamik mahlatootjaid rõhutab lõunamaist päikest, siis meie lähtume meie regiooni eripärast ehk neljast aastaajast," kommenteeris Leis.

Öseli eelmise aasta omatoodangu käive oli 63,7 miljonit krooni. Tänavu poolaasta käive on 44 miljonit krooni ja kasum 3,6 miljonit krooni.