Tehingu rahalist mahtu ei soovinud osapooled enne lepingu allkirjastamist avalikustada.

Ösel Foodsis valdusfirma kaudu 75-protsendilist osalust omav soomlane Carl-Erik Sundblad alustas märtsi algul läbirääkimisi osaluse müügiks firma praegusele juhtkonnale.

Ösel Foodsi juhatuse esimehe Kuldar Leisi sõnul oli suurosaluse müügi põhjus Sundbladi investeerimiseesmärkide täitumine ja soov aktiivsest ärist tagasi tõmbuda.

«Carl-Erik Sundblad on ikkagi 70-aastane, mistõttu on täiesti loomulik, et ta ei taha enam väga aktiivselt äris osaleda,» ütles Kuldar Leis.

Omanik usaldab firmat

Juhatuse esimees lisas, et peale ettevõtte juhtkonna oli osaluse ostmisest huvitatuid veelgi, kuid Sundblad tegi valiku praeguse juhtkonna kasuks. Leisi sõnul näitab see omaniku usaldust ettevõtte viimaste aastate tegevuse suhtes.

Võimalik uus omanikering moodustuks pärast lepingu allkirjastamist samadest inimestest, kes on olnud Öseli viimaste aastate turunduse, tootearenduse, müügi ning juhtimise taga. Uues omanikeringis jätkaks ka ettevõtte üks asutajatest Toivo Alt, kellele praegu kuulub 25 protsenti firma aktsiatest.

##Tehingu rahalisest väärtusest ei soostunud Leis enne lepingule lõplikku alla kirjutamist veel rääkima.

Ösel Foodsi aastatel 1999-2001 juhtinud Olari Taal arvas aga, et müügi rahaline väärtus võib jääda 100-150 miljoni krooni vahele. «Rusikareegel on see, et firma müügisumma on viie aasta kasum,» ütles Taal. «Kuid Ösel Foodsi puhul on tegemist suure potentsiaaliga ettevõttega, kellel on Baltikumi moodsaim sisseseade ning tugev kaubamärk.»

Käive kasvas kordades

Ösel Foodsile oli möödunud aasta väga edukas. Auditeeritud andmetel oli ettevõtte käive ilma alkoholiaktsiisita mullu 162,2 miljonit krooni, mis on poolteist korda rohkem kui 2001. aastal. Kasum oli möödunud aastal 15,8 miljonit krooni, mis jääb küll alla 2001. aasta 19 miljoni krooni suurusele kasuminumbrile, kuid Leisi sõnul moodustas toona enamiku kasumist Linnuse kalja brändi müük Coca-Colale. Kokku müüs 90 töötajaga ettevõte möödunud aastal 20 miljonit liitrit jooke, millest 15 protsenti läks ekspordiks, peamiselt Leedu ja Läti turule.

Ösel Foodsi 2000. aasta lõpus turule toodud Aura mahla tooteperekond on praeguseks vallutanud neljandiku Eesti mahlaturust. Aura vee osa ulatub üheksa protsendini Eestis müüdavast pudeliveest.

Ösel Foodsile kuuluvad kaubamärgid nagu Aura mahlad, Aura ACE, Aura Spring, Aura T, Milline Mõnus, Gruuv ja Öseli siider.

90ndate aastate algus tõi Eestisse muuhulgas eksootilised apelsinimaitselised morsijoogid.

Niisuguste jookide kontsentraadile rajasid oma äriidee Saaremaa mehed Toivo Alt ja Tullio Liblik ning soomerootsalne Carl-Erik Sundblad, kes andsid oma 1993. aastal loodud ettevõttele nimeks Ösel Foods.

Ärinime esimene pool Ösel tähendab Rootsi keeles Saaremaad, kus ettevõte tegutses. Esimesel aastal valmis Saaremaa tehases 1,7 miljonit liitrit morsikontsentraati, millest enamjagu läks Venemaale

2001. suvel müüs Tullio Liblik oma 25% aktsiatest Carl-Erik Sundbladile.

Ösel Foodsi ajalugu

1994. aastal omandas Ösel Foods lisaks Saaremaa tootmiskompleksile tehase Tartu lähedal ning alustas seal limonaadi ja tooniku valmistamist

1997. aastal töötas Tartu tehase tootearendusmeeskond välja uue limonaadisarja Gruuv retseptid.

1998. aasta novembris tuli turule Linnuse kali, mis on tänini Eestis kaljajookide turuliider ning mille kaubamärgi müüs ettevõte Coca-Colale ülemöödunud aasta 1. juunil. 2000. aasta lisas Ösel Foods oma tootesortimenti veel naturaalse õuna- ja pirnisiidri.

Ketšupi tootmist alustas Ösel Foods 1995. aastal Saaremaal ning pärast Saaremaa tehase sulgemist jätkas seda Tartumaal. 1999. aasta novembris loodi kaubamärk Mona, mille all esimesena toodi turule mahedamaitseline majonees. Aasta hiljem hakkas Mona kaubamärki kandma ka parendatud kvaliteediga ketšup.

1999. aastal ostsid Ösel Foodsi omanikud AS-i Paljassaare Kalatööstus.

2001. aasta kevadel otsustasid Öseli omanikud edukalt saneeritud Paljassaare Kalatööstuse müüa.

Allikas: Ösel Foods