"Teatud avalike teenuste pakkumisel näeme, et eraomaniku huvi polegi ratsionaalselt põhjendatud. Näiteks Eesti Post viib avaliku teenusena kätte sotsiaaltoetused ja nüüd peaks hakkama kätte viima ka töövõimetoetusi. Aga Omniva küsis nüüd töötukassalt kolm korda kõrgemat hinda kui praegu küsib sotsiaalkindlustusametilt pensionite kohale viimise eest. Põhjendus - see teenus pole meile atraktiivne ja tegelikult polegi meil üldse huvi seda teha. Aga riigi omanduses on meil võimalik Omnivat siiski sundida neid teenust osutama. Erafirmat sellist teenust pakkuma panna oleks väga keeruline," rääkis tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski (SDE).

"Erastamine Omniva näitel - selle müük tähendaks sisuliselt, et meil tekiks postinduses "uus Vjatšeslav Leedo". On palju loota, et Eestis tekiks universaalse postiteenuse konkurents ja hinnad langeksid. Tõenäoliselt võidab üks pakkuja, kes aeg-ajalt ütleb, et kütusehinnad tõusid ja andke nüüd palun 10% dotatsiooni juurde, et kirju laiali vedada," oli Ossinovski kriitiline viidates kauakestnud ja dotatsioonidel põhineva Leedo parvlaevaärile.

"Eesti Teed loodi selleks, et teehooldushangetel hindu vähendada. Tänaseks ongi hinnad alla tulnud, konkurents tekkinud ja seejuures on Eesti Teed veel ka kasumis. Seega võikski firma maha müüa, sest turutõke on eemaldatud. Aga minu küsimus on, et meil pole absoluutselt ühtegi analüüsi, mis näitaks, mis saab hindadest siis, kui üks suur turuosaline ostab ettevõtte ära ja hakkab hinda dikteerima."

Ka IRL-i esimees Margus Tsahkna suhtub kriitiliselt majandusminister Kristen Michali (RE) plaani koondada riigi transpordifirmad ühise valdusettevõtte alla, samuti suure hooga plaanitud erastamisideele. Tsahkna sõnul tuleks esmalt luua riigi omanikupoliitika valge raamat (dokument riigi omanikupoliitika muutmise ettepanekutega). „See tuleb ellu viia enne, kui hakatakse tegema igasuguseid valdusettevõtteid," sõnas ta.
„Kokku on lepitud, et riik peab esmalt vaatama, mis on üldse riigi omandis olevad ettevõtted. Me ei saa hakata midagi maha müüma või erastama, kui meil see pilt puudub. Kõik ülejäänud tuleb erastada või vähemalt kaasata oluliselt erakapitali, mitte nii, nagu tehti üheksakümnendatel, vaid börside kaudu.

Michal teatas augusti algul, et analüüsid on valmimas või tegemisel Metroserti, Teede Tehnokeskuse, Omniva pakiäri vähemus- või enamusosaluse erastamiseks. "Lisaks näeme potentsiaali EVR Cargo erastamiseks, kuid selle eelduseks on turul suurem stabiilsus. Esimeste hulgas läheb erastamisele teehooldusettevõtte AS Eesti Teed," ütles Michal.